ضرورت تسهیلگری در نرخ سفر به عتبات عالیات
ضرورت تسهیلگری در نرخ سفر به عتبات عالیات
آیت الله لائینی گفت:نباید هزینه سفر اربعین حدود دو برابر سفر مثلا ترکیه باشد، این واقعا زیبنده نیست و توهین است، با اینکه مسافت ترکیه بیشتر و از نظر امکانات اقامتی هم بهتر است، ما باید تسهیلگری در نرخ ایجاد کنیم تا علاقه‌مندان حضور پیدا کنند‌.

به گزارش ندای تجن- عبادی مسئول جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد.

آیت الله محمدی لائینی در این دیدار ، گفت:الحمدالله یکی از کارنامه‌های درخشان ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب همین بازسازی عتبات عالیات بود.

وی افزود:به‌خصوص در بحث اربعین اقدامات خوبی انجام شده، به هر حال سالانه حدود پنج میلیون نفر برای زیارت اربعین می‌روند و اگر امکانات و مقدورات به اندازه کافی باشد مشتاق تر هستند، حذف روادید و الان هم اتصال راه آهن خرمشهر به بصره کمک خوبی می‌تواند باشد.

آیت الله لائینی بیان کرد:با آمدن دولت جدید در عراق که دولتی کاملا همسو است فرصت برای همکاری اقتصادی و تجاری و تامین امنیت زوار و تاجران به‌خصوص در اربعین به‌وجود آمده، گرچه ما از نظر هزینه سفر نگران و ناراضی هستیم.

وی افزود:نباید هزینه سفر اربعین حدود دو برابر سفر مثلا ترکیه باشد، این واقعا زیبنده نیست و توهین است، با اینکه مسافت ترکیه بیشتر و از نظر امکانات اقامتی هم بهتر است، ما باید تسهیلگری در نرخ ایجاد کنیم تا علاقه‌مندان حضور پیدا کنند‌.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:بازخورد معنوی این سفر برای تلطیف فضای جامعه بسیار مفید و موثر است، امیدواریم سعی کنید در این راستا حرکت کنید، اما وظیفه اصلی بازسازی عتبات است.

وی ادامه داد:الحمدالله سال‌های گذشته نسبت به تعیین سهمیه ای که برای استان بود بیش از آن فعالیت داشتند، مردم ما عشق و علاقه دارند.

آیت الله لائینی افزود:مازندران در حوزه بازسازی عتبات و عالیات خوش درخشیده و ان شاءالله در دوره شما به سمت فروزندگی بیشتر پیش برود.