اخبار نیروی انتظامی استان
اخبار نیروی انتظامی استان
اخبار نیروی انتظامی استان بدین شرح است.

پيام تبريک فرمانده انتظامي مازندران به مناسبت روز دانشجو 

سردار “مرتضی میرزایی” فرمانده انتظامي استان مازندران با صدور پيامي فرا رسيدن 16 آذر روز دانشجو را به دانشگاهيان سراسر کشور تبريک گفت. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در متن پيام  سردار” مرتضی میرزایی” فرمانده انتظامي استان مازندران آمده است؛

16 آذرماه يادآور روزي است كه خون سرخ دانشجويان پوينده حقيقت برسنگ فرش‌هاي دانشگاه ريخته شد؛ جوانان پاك باخته‌ اي كه از خيل طالبان شهادت و آزادگاني از مكتب سيدالشهدا(ع) بودند و رسوايي امپرياليسم جهاني و ديكتاتوري حكومت فاسد پهلوي را فرياد زدند.

روز دانشجو نماد دانش و عينيت بخشيدن به آرمان‌هاي بلند انقلاب و ارج نهادن به دانشجو و نمايش قدرت علمي دانشجويان و فتح قله‌هاي بلند علم و معنويت است.

دانشگاه و دانشجو در هر جامعه اي، معرف بالاترين تفكر و علم آن جامعه محسوب مي شوند و اصول جهان بيني و نظام اعتقادي و ارزشي جامعه را در خود متجلي مي سازند و با تربيت متفكران و دانشمندان و مديران آينده، در جهت بخشيدن به حركت هاي گوناگون فكري، اعتقادي، فرهنگي و سياسي جامعه، موثر واقع مي شوند.

دانشجويي كه در مكتب حسيني بالنده و رشد يافته است در تمامي عرصه هاي علمي، سياسي و اجتماعي با نصب العين قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري “مدظله العالي” به عنوان نيروي محرك فكري جامعه، باعث بالندگي كشور اسلامي ايران خواهد شد.

پلیس همواره افتخار همكاري این قشر فرهيخته را به گونه ای فراگیر و تخصصي در برنامه های خود داشته و دارد و استان مازندران در حوزه”دانشجو و امنيت” توانسته با پشتيباني علمي اين عزيزان، گام هاي بزرگي را در راستای ارتقاء امنيت اجتماعي شهروندان بردارد.

اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره 16 آذرماه اين روز مبارك را به همه اقشار دانشگاهي ايران اسلامي به ويژه دانشجويان و اساتيد محترم دانشگاه هاي استان مازندران تبريك و تهنيت عرض کرده و از پروردگار متعال، عزت، سعادتمندي و توفيق روزافزون همه دانشجويان را در همه عرصه ها خواستارم.

فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی

محدودیت های ترافیکی آخر هفته در محورهای مواصلاتی 

رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 19 آذر ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یدالله جهان تاب” در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه 19 آذر ماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک، در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت یک بعد از ظهر تا ساعت 24 امروز و فردا چهار شنبه و پنج شنبه 16 و 17 آذر ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه ددر محل تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 از میدان امیرکبیر کرج ، آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

جهان تاب، تصریح کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت یک بعد از ظهر تا ساعت 24 روز جمعه 18 آذر ماه از کرج و ابتدای آزاد راه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهرام به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12ظهر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 16 آذرماه و همچنین از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 17 و 18 شهریورماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 22 روز جمعه 18 آذر ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 همان روز در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به رودهن (محدوده مشاع) به صورت مقطعی یک طرفه انجام خواهد شد.

جهان تاب همچنین یاد آور شد: اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجاقای احمدی. نیروی انتظامی:
م تردد در محور ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.

رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.

دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق سیم برق با 18فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “بهادر دیلمی” در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 11 موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 18 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.

سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .


فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري سارق منزل و اعتراف به 23 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”علی داداش تبار” با اعلام این خبر افزود: درپی وقوع چندین فقره سرقت منزل در این شهرستان تیم ویژه عملیاتی طی اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: ماموران پلیس آگاهی به همراه عوامل پاسگاه آغوزبن با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به سرقت اماکن دولتی(سیم کابل برق هوایی) اعتراف و در بازدید از مخفیگاهش نیز اموالي از قبيل يک دستگاه کولر اسپليت، شير الات، موتور شناور بزرگ،گاز صفحه اي پنج شعله، ساب باکس خودرو ، دستگاه ويبره، لوستر، چراغ روشنايي باغي، موتور کف کش، يک دستگاه دوربين هندي کم سوني، يک دستگاه لپ تاپ به ارزش ریالی یک میلیاردریال کشف شد.

سرهنگ داداش تبار با بیان این که موفقیت پلیس در کشف جرم نتیجه تعامل شهروندان است، گفت: بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت کامل مقدور نیست لذا از شهروندان تقاضا می شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه اخبار را از طریق 110 به پلیس اطلاع دهند.


دستگیری عناصر اصلی شعارنویسی در فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری تعدادی از عناصر اصلی شعار نویسی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسن هاشم پور” در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی ناآرامی های اخیر در کشور ، افرادی فریب خورده که تحت تاثیر دشمن با شعار نویسی هنجارشکنانه در سطح شهرستان قصد برهم زدن امنیت و تحریک جامعه را داشتند با هوشیاری و رصد اطلاعاتی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: اگر کسانی بخواهند با اینگونه اقدامات امنیت جامعه را برهم بزنند مطمئن باشند در کوتاه ترین زمان دستگیر و به قانون سپرده خواهند شد .

سرهنگ هاشم پور همچنین به خانواده ها هشدار داد: بیش از پیش مواظب فرزندان خود خصوصا نوجوانان باشند که دشمن روی این قشر که سرشار از احساسات و هیجان است تمرکز کرده و با استفاده از ابزار هایی نظیر فضای مجازی سعی دارد آنان را به عرصه ی ناامنی بکشاند.


اجراي طرح محله محور با دستگیری 66 سارق در مازندران 

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح محله محور به مدت یک روز و کشف 92 فقره سرقت در سطح استان مازندران خبر داد. 

سرهنگ”سید محسن جعفری” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت:  به منظور کاهش جرائم و پيشگيري از روند صعودي سرقت، طرح محله محور در قالب طرح استاني به مدت یک روز توسط کلانتری و پاسگاه های سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی در این طرح ، موفق به دستگیری 66 سارق و کشف 92 فقره سرقت شدند، تصريح کرد: در طرح مذکور 26 معتاد متجاهر جمع‌آوري ،8 نفر از خرده‌فروشان مواد دستگير وبیش از هشت کیلوگرم انواع ماقای احمدی. نیروی انتظامی:
واد مخدر کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در ادامه افزود: دستگیری 91 نفر محکوم متواری از دیگر دستاوردهای ماموران کلانتری و پاسگاه های سطح استان در این طرح بوده است. و در همین ارتباط  46 دستگاه خودرو و 4 دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

سرهنگ جعفری در خاتمه با اشاره به دستگیری مجموعا 26 نفر متهم با جرائم مختلف در این طرح گفت: پلیس با مخلان نظم و امنيت قاطعانه برخورد خواهد کرد.


دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نکا 

فرمانده انتظامی نکا از دستگيري 2 سارق حرفه ای با 10 فقره سرقت از اماکن خصوصی و سایر سرقت ها در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ”قاسم عزیزی” در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی ، در سطح شهرستان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پلیس آگاهی وتجسس کلانتری 11 قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران انتظامی با افزايش گشت‌ها و راه انداری گشت نامحسوس 2سارق سابقه دار که اقدام به سرقت از اماکن خصوصی وسرقت در معابردر این شهرستان می کردند را شناسايي کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به دستگیری سارقان  وکشف اموال مسروقه در مخفیگاه آنان، تصریح کرد: متهمان در تحقيقات تكميلي تاکنون به 10 فقره سرقت اعتراف كردند که پس از تشکیل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به ایام پایانی سال وشلوغی اماکن و معابر از شهروندان خواست در جهت پیشگیری از سرقت، با گماردن نگهبان و نصب دوربین مدار بسته در ساختمانهای در حال ساخت و اماکن خصوصی که در آن سکونت ندارند مانع از وقوع سرقت شده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.