473 دانشجو آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای را فراگرفتند
473 دانشجو آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای را فراگرفتند

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، بمناسبت شانزدهم آذر روز دانشجو ، سید حسین درویشی مدیر کل ، در گزارشی به اهمیت مهارت آموزی دانشجویان پرداخت و گفت : تردیدی نیست که یکی از دلایل گسترش بی حد و […]

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، بمناسبت شانزدهم آذر روز دانشجو ، سید حسین درویشی مدیر کل ، در گزارشی به اهمیت مهارت آموزی دانشجویان پرداخت و گفت : تردیدی نیست که یکی از دلایل گسترش بی حد و اندازه دانشگاههای کشور در سالهای اخیر، موجب به تاخیر انداختن حضور جویندگان کار در بازار کار کشور است و حاصل این همه رشد، نرخ بیکاری بیش از 50 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
وی ادامه داد : هم اکنون 70 ‌درصد از مهارت جویان کشور که به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه می‌کنند، فارغ التحصیل دانشگاهی هستند؛ به عبارتی این میزان مراجعه کننده نشان می‌دهد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با آموزشی کوتاه مدت می توانند به کار مشغول شوند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در خصوص مهارت آموزی دانشجویان در سال 1401 گفت : تا کنون 23 مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه های استان ایجاد شده است و از ابتدای سالجاری 473 دانشجو 52 حرفه آموزشی را در 87 دوره مهارتی طی کرده اند.
سید حسین درویشی در خاتمه این گزارش بیان داشت : در صورتی که ساختار اقتصادی کشور مناسب جذب نیروی کار باشد، چه بسا جوانان ترجیح می دهند به جای هزینه‌های گزاف دانشگاه از طریق دوره‌های کوتاه مدت جذب بازار کار شوند. از اینرو آموزش فنی و حرفه ای از ارکان مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل های پایدار و باثبات محسوب می شود