آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان کودکان مازندران با تخصیص اعتبار سفر رئیس‌جمهور
آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان کودکان مازندران با تخصیص اعتبار سفر رئیس‌جمهور
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مرحوم شفیع زاده به عنوان تنها بیمارستان تخصصی کودکان در شمال کشور در امیرکلای بابل قرار دارد که سابقه فعالیت آن به سال ۱۳۴۲ بر می گردد. ‎

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران-در آن سال این بیمارستان در زمین ۱۰ هزار متر مربعی اهدایی خیر واقف مرحوم شفیع زاده احداث شد که وجود این مرکز درمانی زمینه آن را فراهم کرد تا خدمات درمانی و پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به کودکان با راه اندازی بخش های مختلف در آن انجام شود.

طی این سالها این مرکز درمانی کودکان خدمات تخصصی و فوق تخصصی را نه تنها به شهروندان مازندران بلکه مردم از استان های شمالی از خدمات آن برخوردار شدند.

قدیمی شدن ساختمان و همچنین نیاز به گسترش فضا برای ارائه مطلوب تر خدمات پزشکی و درمانی به جامعه باعث شد تا مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت به فکر توسعه این مرکز درمانی بیفتند وبرای این منظور عملیات اجرایی ساخت بیمارستان جدید در جوار ساختمان قبلی در سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

ساخت بیمارستان جدید شفیع زاده در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع با زیر بنای ۳۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه انجام شد اما اجرای این طرح که پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارد از ۲ سال قبل پشت سد اعتبارات معصل مانده است.

قرار است با ساخت بیمارستان جدید ظرفیت آن از ۱۴۴ به ۱۸۰ تخت افزایش یابد.