نخستین خانه محیط زیست در بهشهر افتتاح شد
نخستین خانه محیط زیست در بهشهر افتتاح شد
با حضور علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، میرزایی، فرماندار بهشهر و برخی مسئولین محلی، نخستین خانه محیط زیست مازندران در بهشهر افتتاح شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ، رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در آیین افتتاح نخستین خانه محیط زیست مازندران در بهشهر با عنوان اینکه اهمیت حفظ محیط زیست و نقش سمن ها(سازمان های مردم نهاد) و تشکل ها در بهبود، احیا و مراقبت از محیط زیست بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: هدف افتتاح خانه های محیط زیست استفاده بهینه به همراه تعامل و تعادل با طبیعت و همسو و همدل کردن اشخاص دغدغه‌مند برای حفاظت از محیط زیست است.

علیخانی گفت: این اتفاق موجب ارزش گذاری و توجه به این سازمان ها و تشکل های مردم نهاد جهت ارائه مشورت و هدف گذاری در راستای حفظ محیط زیست می شود.

وی خاطرنشان کرد: خانه های محیط زیست در زمینه اطلاع رسانی، آموزش و تحقیقات که موجب احیا، بهبود و توسعه محیط زیست می شود می توانند نقش موثری داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار مازندران شهرستان بهشهر را به دلیل نزدیکی جغرافیایی با تالاب ها، اکوسیستم جاده‌ای-کوهپایه ای و جنگلی، مناسب توصیف کرد و افزود: با اعلام آمادگی مسئولین شهرستان و فعالین محیط زیستی، بهشهر توانست از اولین خانه محیط زیست در استان مازندران برخوردار شود.

معاون استاندار مازندران بیان داشت: قوانین، فرهنگ و اخلاق و آموزش زیست محیطی مهم و اثرگذار در تصمیمات محیط زیستی است و باید رعایت شود.

وی گفت: حفاظت محیط زیست توسط دولت به عنوان وظیفه لاینفک بوده که باید برای توسعه پایدار تلاش کرده و از تخریب محیط زیست جلوگیری کند و حفاظت توسط سمن‌ها و مردم هم از دیگر موارد برای حفاظت از محیط زیست است.

این مسئول اضافه کرد: بالا بردن سطح آگاهی و درک محیط زیستی و توسعه و ارتقای مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب محیط زیست و کاهش زباله مساله مهمی است که نباید از نظر دور نگه داشته شود.

علیخانی گفت: در مازندران که استانی دارای تنوع محیط زیستی است مسائل زیست محیطی نظیر پسماند و آسیب شیرابه‌ها و تهدید شیرابه‌های زیر زمینی و… استان را تهدید می‌کند.