لزوم تسریع در ساخت مسکن برای تحقق برنامه ساخت 4میلیون مسکن طی 4سال
لزوم تسریع در ساخت مسکن برای تحقق برنامه ساخت 4میلیون مسکن طی 4سال
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت سریع‌تر واحدهای مسکونی باید از چند روش در کنار هم استفاده کند، گفت: صنعتی سازی ساختمان، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان و مردمی سازی ساخت مسکن از شیوه‌های سرعت‌بخشی به ساختمان سازی است.

غلام رضا شریعتی اندراتی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برنامه ساخت خانه های ویلایی و یک طبقه وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح ساخت خانه های ویلایی در مناطق کویری کشور که مشکلی برای تامین زمین ندارند، مناسب است اما در سایر مناطق و استان‌های کشور که با کمبود زمین رو برو هستیم باید به سمت بلند مرتبه سازی و سیاست ساخت مسکن در ارتفاع حرکت کنیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه در ساخت خانه‌های یک طبقه و ویلایی هزینه تاسیسات زیربنایی بیشتر خواهد شد عنوان کرد: در کمیسیون عمران با برنامه دولت در حوزه ساخت خانه‌های یک طبقه مخالف نیستیم و این امر در مناطق دارای فرصت می‌تواند اجرایی شود اما در قانون جهش تولید مسکن بیشتر به دنبال ساخت خانه‌ها در ارتفاع هستیم تا زمین کمتری اشغال شده و افراد بیشتری نیز صاحب خانه شوند، ضمن اینکه هزینه تمام شده ساخت خانه با این شیوه نیز کمتر و به صرفه تر خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تسریع در ساخت مسکن برای تحقق برنامه ساخت چهار میلیون مسکن طی 4 سال، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای ساخت سریع‌تر واحدهای مسکونی نباید تک بعدی باشد بلکه باید از چند روش در کنار هم استفاده کند از جمله “صنعتی سازی ساختمان” این مهم باید جز سیاست های اولویت دار وزارت راه قرار بگیرد. شیوه‌های دیگر استفاده از ظرفیت انبوه سازان و سازندگان معتبر، خود مالکان و مردم سازی ساخت مسکن است. هم اکنون در تامین زمین ساخت مسکن دچار عقب افتادگی جدی هستیم و در یک سال و نیم گذشته نتیجه‌ای مطلوبی در این حوزه شاهد نبودیم.