مرگ بر اثر حوادث رانندگی افزایش یافت
مرگ بر اثر حوادث رانندگی افزایش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در 8 ماه امسال 415 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشت.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی افزود : بر اساس آمارها، 323 نفر از تلفات تصادفات هشت ماهه نخست امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند.

آمل در رتبه اول
شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با 53 ، ساری و میاندرود با 52 ، بابل با 48 فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با 6 فوتی گزارش شده است..

بیشترین کشته ها در محور برون شهری و راه روستایی
از 415 کشته تصادفات هشت ماهه، 295 نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش 5 درصدی ) و 120 نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش 11 درصدی ) گزارش شده است.

افزایش 8درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

9هزار 383 نفر در هشت ماهه نخست امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ، رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست وبرای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود : دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.پایان پیام