زمان و مکان تشییع شهدای گمنام مازندران
زمان و مکان تشییع شهدای گمنام مازندران

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی»  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در حاشیه جلسه ستاد استانی تشییع و تدفین ۱۴ شهید گمنام در مازندران که عصر امروز در صدا و سیمای تبرستان برگزار شد در […]

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی»  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در حاشیه جلسه ستاد استانی تشییع و تدفین ۱۴ شهید گمنام در مازندران که عصر امروز در صدا و سیمای تبرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان مازندران در ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام است، اظهار داشت: پیکرهای مطهر شهدا ساعت ۱۵ دوشنبه ۲۸ آذر در میدان شهید کشوری بابل مورد استقبال مردم شهیدپرور دیار علویان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این مراسم به صورت تجمعی با حضور اقشار مختلف مردم همراه با مداحی و عزاداری برگزار می‌شود و پس از آن کاروان لاله های زهرایی به سمت میدان ولایت و دانشگاه صنعتی نوشیروانی تشییع میشود.

سردار ملکی با بیان اینکه پس از تشییع باشکوه، مراسم «شبی با ستاره ها» تجدید عهد و پیمان دانشجویان با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، ادامه داد: مراسم استقبال از کاروان «لاله‌های زهرایی» و «شبی با ستاره ها» به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از این مراسم، پیکرهای مطهر ۱۲ تن از شهدای گمنام به معراج شهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران منتقل میشود، اضافه کرد: همچنین پیکرهای مطهر ۲ تن از شهدای گمنام به ستاد اجرایی شهدای گمنام بابل منتقل می شود و دانشجویان این دانشگاه در روز سه شنبه به اجرای برنامه و تجدید میثاق دانشجویان با شهدای گمنام خواهند پرداخت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران بیان کرد: پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام در روز پنجشنبه تحویل سپاه کربلای مازندران خواهد شد و از شنبه سوم دی در قالب دو کاروان «لاله های زهرایی» رزمایش بزرگ فرهنگی معرفتی در شهرهای غرب و شرق استان برگزار خواهد شد و مردم در شهرهای کلاردشت، سلمانشهر، نور، تنکابن و عباس آباد از کاروان «لاله های زهرایی» استقبال خواهند کرد.

وی مسیر کاروان «لاله های زهرایی» را در شرق استان نیز اعلام کرد و گفت: کاروان شهدای گمنام در شهرهای گلوگاه، بهشهر، میاندورود، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی مورد استقبال مردم شهیدپرور و قدرشناس قرار خواهند گرفت.

سردار ملکی زمان مراسم استانی شب وداع با شهدای گمنام را شامگاه دوشنبه پنجم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان ساری اعلام کرد و گفت: همچنین مراسم تشییع استانی پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام سه شنبه ششم دی همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ساعت ۹ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام (ره) برگزار خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: پیکرهای مطهر ۴ شهید گمنام ساری پس از تشییع استانی برای خاکسپاری به روستای سمسکنده، روستای طوقدار بخش رودپی، صدا و سیمای مرکز استان و میدان ولایت منتقل می شود.  

سردار ملکی افزود: همچنین پیکرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام برای مراسم وداع شهرستانی و تشییع و خاکسپاری به شهرهای نکا، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس و رامسر منتقل می شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع و تشییع استانی پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام به صورت زنده از شبکه استانی تبرستان پخش خواهد شد از مردم شهیدپرور و قدرشناس استان جهت شرکت در برنامه های وداع، تشییع و تدفین این لاله های زهرایی دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/