اندیشکده حکمرانی مازندران افتتاح شد
اندیشکده حکمرانی مازندران افتتاح شد
اندیشکده حکمرانی در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری امروز صبح افتتاح شد

به گزارش ندای تجن– از سال 71راه اندازی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در سال 74به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز کرد.

براساس این گزارش، مرکز پژوهش‌های مجلس متشکل از 5معاونت در حوزه های مختلف سیاسی- حقوقی، اقتصادی -عمومی، فرهنگی -اجتماعی و حکمرانی -مدیریت و اداره کل روابط عمومی -حراست و خدمات پژوهشی  مشغول به فعالیت است.

در سال جاری در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی شد .

با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.

در استان مازندران نیز اندیشکده حکمرانی در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری امروز صبح افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی ساری  با بیان اینکه در گذشته می گفتند که دولت محور نوسعه است که در دولت های بعدی بر انجام حکمرانی کوچک تر، تقویت و مردمی سازی تاکید شد، گفت:شعار نسل جدید حکمرانی مبتنی مردمی سازی است .

اسدالله تیموری با اشاره به اینکه واقعیت ساده این است که بیش از 40سال از انقلاب می گذرد و همه در حال خدمت هستند اما رضایت مردمی نداریم، ادامه داد:مهم ترین چالش همین موضوع است که حکمرانان باید اندیشه ای در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شعارمجلس در کشور این است که اندیشکده حکمرانی در استان ها راه اندازی کنند، اضافه کرد:از سال 1370، تاکنون تجربه راه اندازی اندیشکده داریم هر چند دیر وارد این حوزه شدیم و عقب هستیم اما امیدواریم که اندیشکده ها فعال شوند و به کارشان ادامه دهند.


تیموری با اشاره به اینکه در گذشته اقدامات در تهران انجام می شد که در حال حاضر شاهد نگاه منطقه ای هستیم تا بتواند فرآیند شناسایی ظرفیت های استان را داشته باشد، گفت:هدف از راه اندازی اندیشکده تدوین دستورالعملی که دستاوردهای اندیشکده را به کمیسیون و از آن جا به صحن مجلس ببرد تا مجلس به تصمیم گیری درستی برسد تا مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه مازندران چهارمین مرکز اندیشکده حکمرانی کشور را راه اندازی کرد، گفت:از همه می خواهیم تا دغدغه های واقعی که امروز عدم توجه به آنها سبب ایجاد مشکل شده است را از مبادی ورودی وارد تصمیم گیری کنند.

تیموری بر ایجاد شبکه سازی نخبگانی برای پیشبرد اهداف اندیشکده تاکید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه به ارائه آمار تعداد دانشجویان و اساتید پرداخت و گفت:دانشگاه ها به سهم خود به اندازه توان زحمت کشیدند.
حسین کرمانیان با اشاره به اینکه در بحث رتبه های علمی با اینکه جزیره ای اقدام کردیم توانستیم خیلی از مشکلات کشور را حل کنیم، ادامه داد:در حکمرانی اقتصادی مشکل داریم شاید به خاطر این است که در توسعه اقتصادی دانشگاه‌ها سهم ناچیز داشتند.
وی ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی اندیشکده ارتباط بیشتر شود و تاثیر آن در زندگی و سر سفره مردم دیده شود.