تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه سریع‌تر سکوهای دیجیتال در مازندران
تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه سریع‌تر سکوهای دیجیتال در مازندران
اعضای شورای فضای مجازی استان مازندران ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، مقرر کردند کارگروهی ویژه برای رفع موانع و هماهنگی توسعه سریعتر سکوهای دیجیتالی با محوریت تمرکز در سطح استان تشکیل شود. ‎

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی استانداری مازندران، در جلسه شورای فضای مجازی استان که چهارشنبه به ریاست سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و با حضور امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و دستگاه‌های اجرایی عضو شورا برگزار شد، مقرر گردید اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره‌کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، رییس مرکز مدیریت راهبردی افتا، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و رییس اتاق بازرگانی استان در این کارگروه عضویت داشته باشند.

همچنین قرار است این کارگروه، زمینه‌های استفاده کسب و کارهای استانی از ظرفیت حمایتی مصوبه حمایتی کارگروه اقتصاد دیجیتال را بررسی و موانع را مرتفع نماید.

استاندار مازندران در جلسه شورای فضای مجازی استان تاکید کرد: باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال استفاده شود.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به آمار فارغ التحصیلان بیکار در استان افزود: ‌می‌توان با بهره‌گیری درست از ظرفیت فضای مجازی، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان و نوجوانان را در کسب و کارهای نوپا فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم، اظهارکرد: بیشترین کار و تمرکز شورای فضای مجازی باید بر توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل سه شورای عالی انقلاب فرهنگی، امنیت ملی و فضای مجازی با دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفت: راه‌اندازی یک مرکز ملی زیرمجموعه شورایعالی فضای مجازی ابتکار رهبر معظم انقلاب بود که این مرکز به عنوان یک بازوی قدرتمند مصوبات شورایعالی را پیگیری و اجرایی کند.

امید محبی بیان کرد: با توجه به خلاء تشکیلاتی برای پیگیری و اجرای مصوبات شورایعالی و مرکز ملی فضای مجازی در استانها در دولت سیزدهم به دستور رییس‌جمهور، شورای فضای مجازی در استان‌ها شکل گرفت که مازندران نخستین استانی بود که این شورا را تشکیل داد.

وی با اشاره فعال بودن سه کمیسیون محتوا، امنیت و تنظیم مقررات زیر مجموعه مرکز ملی فضای مجازی، افزود: با توجه به اهمیت موضوع فضای مجازی، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی مرکز فضای مجازی در استان‌ها با چارت تشکیلاتی مصوب به شورایعالی فضای مجازی ارایه شده است.

جانشین شورای فضای مجازی استان مازندران تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی متولی در استان باید برای حوزه‌های آموزش، تولید محتوا، امنیت و توسعه کسب و کارهای فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند.

سجاد خسروانیان مشاور اجرایی استاندار و دبیر شورای فضای مجازی استان مازندران نیز در این جلسه گزارشی از آیین‌نامه فعالیت استانی این شورا که قرار است به تصویب شورایعالی فضای مجازی برسد، ارایه کرد.

نخستین جلسه شورای فضای مجازی مازندران ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ با حضور ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورایعالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی و سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران برگزار شد تا در این مورد هم استان در اجابت از دستور رئیس جمهور و وزیر کشور پیشقدم باشد.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین استانداری مازندران و شورایعالی و مرکز ملی فضای مجازی ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۱ به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی های علمی و پژوهشی دستگاه‌ها و نهادهای استان امضا شد.