آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه با تولید‌کنندگان پوشاک مازندران
آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه با تولید‌کنندگان پوشاک مازندران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برای انعقاد تفاهم‌نامه بین تولیدکنندگان صنایع‌دستی و طراحان پوشاک زبده در استان آمادگی کامل داریم.

 به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندسازی بانوان و فن بازار پوشاک بانوان که به مناسبت شب یلدا در حال برگزاری است؛ گفت: باتوجه به پتانسیل‌های این اداره‌کل در حوزه‌ تولیدات صنایع‌دستی زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین تولیدکنندگان صنایع‌دستی و طراحان پوشاک زبده استان که غالبا از بانوان جامعه هستند وجود دارد و ما برای هرگونه کمک و حمایتی آمادگی کامل داریم.

او به همکاری و تعامل طراحان لباس با هنرمندان صنایع‌دستی به ویژه در البسه محلی تاکید کرد و گفت: امیدواریم شاهد نوآوری و خلاقیت بیشتر در تولیدات البسه محلی و تلفیق نقوش و هنرهای دستی بومی و محلی،در طراحی لباس‌های امروزی باشیم.

مشاور مدیرکل در امور بانوان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، امید و نشاط، افزایش بهره‌وری و توانمندسازی بانوان از شعارهای دولت سیزدهم است؛ افزود: با مشارکت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توان چرخه‌ای ایجاد کرد تا از طرح‌های موجود در حوزه‌های صنایع‌دستی در طراحی‌های پوشاک به‌صورت کاربردی استفاده شود.

معصومه کمالی‌فر یادآور شد: قشر قابل توجهی از هنرمندان صنایع‌دستی را زنان تشکیل می‌دهند و می‌توانند در آفرینش هنری و ایجاد تولیدات خلاقانه نقش موثری داشته باشند.

از بازدیدکنندگان این نمایشگاه که به مناسبت شب یلدا برپا شد در غرفه بوم‌گردی به شیوه آیین یلدا پذیرایی می‌شود.