خرید توافقی ارقام پر محصول برنج در شهرستان ساری آغاز شد
خرید توافقی ارقام پر محصول برنج در شهرستان ساری آغاز شد
نوبخت فرماندار مرکز استان با همراهی ناصحی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ساری، معنوی بخشدار رودپی جنوبی، ایمانی مدیرکل تعاون روستایی استان مازندران، علوی رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان ساری و جمعی از مدیران شهرستانی از مرکز خرید توافقی ارقام پرمحصول برنج در شهرستان ساری بازدید بعمل آورد. ‎

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمدعلی نوبخت در بازدید از مرکز خرید توافقی ارقام پرمحصول برنج در شهرستان ساری خبر داد: خرید توافقی برنج در شهرستان ساری از تاریخ ۲۹ آذر ماه آغاز شده است. از حدود ۲۴ هزارهکتار سطح زیر کشت برنج، شهرستان ساری با حدود ۱۵۰ هزار تن تولید شلتوک حائز رتبه سوم در استان بوده است که از این سطح، ۶۰ هزارتن تولیدِ شلتوکِ ارقام پرمحصول مانند شیرودی، ندا و فجر می باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد در دو روز ابتدایی آغاز این طرح حدود ۴۰ تن ارقام پرمحصول برنج(شیرودی و ندا) با قیمت ۴۱/۸۰۰ تومان از کشاورزان خریداری و با مباشرت اداره کل تعاون روستایی در حال ذخیره سازی می باشد.

وی در ادامه افزود: خرید توافقی برنج پرمحصول از کشاورزان برای نخستین بار و پیرو دستورات استاندار محترم مبنی بر حمایت از کشاورزان مازندرانی صورت گرفته است و اتفاقی ارزشمند در راستای حمایت از تولیدات بومی، توسعه صنعت کشاورزی و پشتیبانی و یاری کشاورزان مازندرانی می باشد.

لازم به ذکر است از ۲۴ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج در شهرستان ساری، حدود ۷هزارهکتار زیر کشت ارقام پرمحصول می باشد.

ضمناً از کشاورزان محترم شهرستان ساری دعوت میشود تا در صورت تمایل به فروش برنج خود به مرکز خرید توافقی ارقام پرمحصول برنج واقع در شهرآکند مراجعه نمایند.