صدوراحکام قطعی نسبت به مرتکبین جرایم مالی مرتبط با پرونده‌های شهرداری و شورای اسلامی شهرهای رامسر و چمستان
صدوراحکام قطعی نسبت به مرتکبین جرایم مالی مرتبط با پرونده‌های شهرداری و شورای اسلامی شهرهای رامسر و چمستان
رئیس کل دادگستری مازندران از صدور احکام قطعی نسبت به مرتکبین جرایم مالی مرتبط با پرونده های شهرداری و شورای اسلامی شهرهای رامسر و چمستان (از توابع شهرستان نور) و محکومیت شهردار و شورای شهر اسلامی رامسر به تحمل 5 سال حبس خبر داد


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران رئیس کل دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین اکبری بر مبارزه با متعدیان به بیت المال و مقابله با مظاهر فساد در دستگاه های اجرایی و نهاد های عمومی غیر دولتی تاکید نموده و بیان داشت: اقدامات مزبور یکی از مهمترین الویت های دستگاه قضایی استان است. در همین راستا رسیدگی سریع، قاطع و قانونی به مصادیق مختلف فساد، خصوصا مفاسد اقتصادی و نیز ارتقاء سلامت نظام اداری در دستور قرار دارد و مطمئنا در این زمینه با هیچ کس مماشاتی صورت نخواهد گرفت.
عالی ترین مقام قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: با صدور رأی قطعی در دادگاه تجدید نظر استان، مظاهر باقر سلیمی (شهردار سابق رامسر) و محمد جعفر خلیلی (رئیس سابق شورای اسلامی این شهر) هر کدام به اتهام ارتشا به نحو متعدد به تحمل 5 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل قیمت مال و وجوه ماخوذه، 74 ضربه شلاق تعزیری و انفصال موقت به مدت 3سال محکوم شدند. ضمناٌ شهردار سابق رامسر بابت تضییع اموال عمومی و حقوق بیت المال، به74 ضربه شلاق تعزیری، جبران خسارت وارده و پرداخت اجرت المثل و جزای نقدی معادل مبلغ انتفاعی نیز محکوم گردید.
وی افزود: در ادامه ی رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی، غلامرضا چمن آراء (شهردار سابق چمستان) به اتهام تصرف غیرقانونی و تضییع اموال دولتی به 92ضربه شلاق و نقی توکلی (کارمند وقت شهرداری و دبیر کمسیون ماده ی 100 ) به اتهام ارتشاء به نحو متعدد به 7سال و نیم به اضافه ی یکروز حبس تعزیری، جزای نقدی معادل مال ماخوذه، ضبط مال پرداخت شده در حق دولت، 74 ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت یکسال و 5 نفر دیگر از محکومین این پرونده نیز به اتهام رشاء هر کدام به 6 ماه و یک روز حبس (تعلیق به مدت 2سال) و ضبط مال پرداخت شده درحق دولت محکوم شدند .
رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: 4نفر دیگر ازمحکومین به اتهام رشاء، هر کدام به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم که محکومیت آنها به مدت 4سال تعلیق گردید.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان خاطر نشان کرد: به هم استانی های عزیز این اطمینان را می دهم که دادگستری استان عزم خود را در مبارزه ی انقلابی و جهادی با همه ی مصادیق فساد و پیشگیری از ایجاد بسترهای فساد زا جزم نموده و از هیچ اقدامی که در راستای حفظ حقوق بیت المال لازم و ضروری باشد. دریغ نخواهد کرد.