افتتاح فاز نخست میدان میوه و تره‌بار ساری در ایام دهه‌فجر امسال/کار انتقال و استقرار رسمی در فروردین 1402 انجام می‌شود
افتتاح فاز نخست میدان میوه و تره‌بار ساری در ایام دهه‌فجر امسال/کار انتقال و استقرار رسمی در فروردین 1402 انجام می‌شود

به گزارش ندای تجن به نقل از مازنداصناف، امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه‌وتره‌بار مرکز مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت حال حاضر پروژه جدید میدان میوه و تره بار ساری، اظهار کرد: این پروژه در سال 1386 در زمینی به مساحت 30 هکتار در اتوبان ساری- قائم‎شهر کلید خورد. وی […]


به گزارش ندای تجن به نقل از مازنداصناف، امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه‌وتره‌بار مرکز مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت حال حاضر پروژه جدید میدان میوه و تره بار ساری، اظهار کرد: این پروژه در سال 1386 در زمینی به مساحت 30 هکتار در اتوبان ساری- قائم‎شهر کلید خورد.

وی افزود: فاز نخست این پروژه که شامل خود میدان میوه و تره‌بار می‌شود در زمینی به مساحت 21 هکتار و با ظرفیت 155 غرفه در دست انجام قرار گرفت که به دلیل حادث شدن برخی مشکلات نظیر: تغییر چندباره پیمانکار، مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی‌ها، عمر این پروژه متاسفانه کمی به درازا کشیده شد.

رئیس میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار ساری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مساعدت مسئولان استانی و شهرستانی، هم اکنون فاز نخست این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و در تلاش هستیم تا در 22 بهمن‌ماه امسال، فاز نخست پروژه بزرگ میدان مرکزی میوه و تره‌بار ساری را در ایام دهه فجر به افتتاح برسانیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران، ادامه داد: انشاءالله در ادامه بنا داریم تا با اتمام مابقی امور در دست انجام، پس از تعطیلات نوروز سال 1402، کار انتقال از میدان فعلی میوه و تره بار به میدان جدید انجام و آغاز به کار رسمی و استقرار از فروردین‌ماه سال آینده کلید خواهد خورد.

فخرآوران بیان کرد: در حال حاضر احداث حجره‌های میدان میوه و تره‌بار برای تحویل به سهامداران، رشد 98 درصدی دارد و تنها کار محوطه سازی باقیمانده است که در دست انجام است.

وی عنوان کرد: طبق آخرین جلسه‌ای که در آذرماه امسال با کلیه سهامداران برگزار کردیم مقرر شد تا پس از افتتاح فازنخست میدان میوه و تره‌بار در ایام دهه فجر امسال، مراسم قرعه‌کشی تحویل حجره‌ها به تمامی سهامداران انجام و واگذاری صورت گیرد.

رئیس میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار ساری، گفت: نکته قابل تامل در احداث این پروژه تامین تمامی هزینه‌های چند ده میلیاردی توسط سهامداران بدون هیچ کمک دولتی و تسهیلات بوده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران، اعلام کرد: تا به امروز نزدیک به 100 میلیارد تومان برای احداث بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار مازندران و یکی از پنج میدان بزرگ میوه و تره‌بار کشور هزینه شده است و جهت اتمام کامل پروژه نیاز به تامین اعتبار حدود 25 میلیارد تومان دیگر است.

فخرآوران تشریح کرد: فاز دوم این پروژه شامل دفاتر حمل‌ونقل، سالن بسته‌بندی، سردخانه، پمپ بنزین و CNG، مراکز تجاری، رستوران و … است که امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار، عملیاتی و راه‌اندازی کنیم؛ اما هم اکنون تمام دغدغه ما اتمام مابقی پروژه و آسفالت راه دسترسی حدفاصل اتوبان به میدان تره بار برای راه اندازی 155 غرفه میدان میوه و تره بار است.

وی در خصوص تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار سابق پس از انتقال به میدان میوه و تره بار جدید، پاسخ داد: در خصوص میدان میوه و تره بار قرق باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که 19 نفر سهامدار و ما بقی حجره‌ها سرقفلی است که باید پس از انتقال در خصوص آن تصمیم‌گیری شود؛ اما در حال حاضر تمام دغدغه و اهتمام ما اتمام پروژه و انتقال به میدان میوه و تره بار جدید است تا پس از آن در فرصتی مناسب در خصوص میدان میوه و تره بار سابق به یک تصمیم مناسب برسیم.