تک شیفت‌کردن مدارس در مازندران مورد توجه قرار گیرد
تک شیفت‌کردن مدارس در مازندران مورد توجه قرار گیرد
آیت الله محمدی لائینی افزود: در مازندران مدارس کانکسی نداریم اما مدارس ۲ شیفته داریم که به هیچ عنوان این رویه درست و مطلوب نیست و تک شیفت شدن مدارس در استان انجام شود.

به گزارش ندای تجن -، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز سه‌شنبه در دیدار یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با عنوان اینکه کم و کاستی هایی در حوزه آموزش و پرورش داریم که باید با تلاش وافر برای رفع این چالش ها که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، بکوشیم، خاطرنشان کرد : اهمیت بخشی به دانش و خرد باید به معنای واقعی در کشور نهادینه شود و اگر آموزش و پرورش کم کار شود جهالت در جامعه جولان خواهد داد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: تلاش آموزش و پرورش نباید تنها معطوف به تولید نیروی انسانی باسواد باشد بلکه پرورش دانش آموزان دیندار همراه با بصیرت باید یکی از اولویت های جدی این نهاد تربیتی تعلیمی باشد.

وی گفت: دانش آموزان آینده سازان و امیدهای جامعه هستند و باید از نظر عقلانیت، بصیرت و مجاهدت و دینداری آنان را تربیت کنیم و اگر آموزش و پرورش تک بعدی عمل کند کشور آسیب خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: واگذاری آموزش و پرورش به بخش خصوصی در کنار توفیقات یک چالش است و باید بررسی شود که این دانش آموزان به چه میزان دیندار، بابصیرت و مجاهد هستند و نظارت ها در این حوزه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: باید به عملکرد معلمان و دیدگاه های آنان توجه شود و معلمان و مدیران با اصالت و با دانشی داریم که باید با تقویت روحیه آنان دانش آموزان دیندار تربیت شوند.

امام جمعه ساری گفت: دولت سیزدهم در بحث رتبه بندی معلمان اقدام خوبی را انجام داده که باید قدردانی کرد، اگرچه نواقصی دارد اما در گام اول است و باید چالش در این حوزه کاهش یابد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: در مازندران مدارس کانکسی نداریم اما مدارس ۲ شیفته داریم که به هیچ عنوان این رویه درست و مطلوب نیست و تک شیفت شدن مدارس در استان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: آموزش و پرورش باید تعامل خوبی با تمام ارکان نظام داشته باشد و مدیران شایسته و نخبه در این مسئولیت خطیر بکار گرفته شوند.

آیت الله محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود لازمه توفیق در سیستم مدیریتی را منوط به انتصابات فارغ از فشار و در فضایی کاملا مستقل دانست و گفت: انتصابات مدیران باید بر اساس شایستگی و بدور از هر گونه فشار انجام شود.

وی با بیان این که مدیران ارشد نباید نگران تهدیدها یا سهم خواهی باشند، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تاکید فرمودند، باید هرکس به وظایف خود عمل کند و خدای ناکرده فشاری در انتصابات به مدیران ارشد آورده نشود که البته منویات مقام معظم رهبری در این خصوص تاکید و خطابی به همگان بوده است که در این دیدار بیان شده است.

  • منبع خبر : استانداری مازندران