از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم/ «لندینگ رایت» را به اپراتورهای ماهواره‌ای ابلاغ کرده‌ایم
از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم/ «لندینگ رایت» را به اپراتورهای ماهواره‌ای ابلاغ کرده‌ایم
وزیر ارتباطات درباره فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در کشور گفت: هر کسی که بخواهد در ایران فعالیت کند باید لندینگ رایت یا قواعد کشور را رعایت کند. در صورت پذیرش این قواعد، از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت را به صورت ماهواره‌ای ارائه می کنند، استقبال می‌کنیم.


به گزارش ندای تجن به نقل از گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،‌ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینترنت ماهواره ای و فعالیت آن در کشور گفت: قبلا هم عرض کردم از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت را به صورت ماهواره‌ای ارائه می کنند استقبال می کنیم. همین الان هم دو سه تا اپراتور هستند که در نقاط دورافتاده روستایی داریم از اینترنت ماهواره‌ای آنها استفاده می کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: طبق قوانین بین المللی هرکسی که بخواهد در قلمرو سرزمینی یک کشور سرویس ارائه کند، باید لندینگ رایت یا قواعد آن کشور را رعایت کند.

وی افزود: این لندینگ رایت را به تمامی اپراتورهای ماهواره‌ای از جمله استارلینک، وان وب و باقی اپراتورها ابلاغ کردیم. اگر این قواعد را بپذیرند ما استقبال می‌کنیم، زیرا هنوز 3 هزار روستا داریم که متصل به اینترنت نیستند. اگر قواعد را بپذیرند، کاملا استقبال می کنیم.