نخستین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر هفته آینده پهلو خواهد گرفت
نخستین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر هفته آینده پهلو خواهد گرفت
اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای خزر هفته آینده پهلو خواهد گرفت

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران،‌ سیدمحمود حسینی‌پور در آیین افتتاح هتل برج ساعت بابلسر با عنوان اینکه هدفگذاری ما این است که مازندران مقصد گردشگری بسیاری از مسلمانان جهان شود که برای تحقق این امر باجدیت تلاش خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم حضور ۲ میلیون گردشگر خارجی در استان هدفگذاری شده است و در زمان حاضر مازندران باوجود برخورداری از ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری پذیرای سالانه ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی است.

حسینی پور، تصریح کرد: حدود ۳۶ طرح گردشگری در کوه دماوند با سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده که با تحقق این امر این قله به بزرگترین مرکز گردشگری بین المللی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۱ درصد جمعیت کشور به فاصله سه ساعت به مازندران می رسند که باید از این منبع انسانی برای رونق اقتصادی با محوریت گردشگری نهایت بهره را برد.

استاندار مازندران با بیان این که، وجود ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت قابل توجه گردشگری در استان است، گفت: در سال های گذشته حتی یک کشتی مسافربری نداشتیم اما در هفته آینده اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای مازندرانی خزر پهلو خواهد گرفت و مسافران دریایی رامسر تا گلوگاه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

حسینی پور ادامه داد: مجوز خرید یک فروند کشتی کروز برای مازندران اخذ شده است و ارزان ترین نوع سفر مسافران و گردشگران به کشورهای منطقه و برعکس سفر دریایی است که باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که، ساخت بزرگترین آزادراه دریایی با مشارکت یک سرمایه گذار در استان مازندران در دستور کار است، گفت: از تمام سرمایه‌گذاران به پاس حضور فعالانه در طرح های اقتصادی استان نهایت قدردانی را دارم.

این مسئول اضافه کرد: بانک ملی در ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری هم مشارکت قابل توجهی دارد و از این بانک به دلیل نقش فعال در اجرای طرح های زیرساختی استان نهایت قدردانی را دارم.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: این استان از منظر تولیدات کشاورزی مقام اول کشور و در تولید ۱۴ محصول کشاورزی رتبه نخست ایران را دارد.

حسینی پور افزود: مازندران در تولید طیور، برنج، مرکبات، کیوی، خاویار و آبزیان رتبه اول کشور را دارد و حتی این استان در تولید لوازم یدکی کمپانی های خودروسازی هم در کشور رتبه نخست را دارد.

وی ادامه داد: ما بازار سه کشور چین، روسیه و هند را در حوزه مرکبات و دیگر تولیدات برای صادرات مازندران هدفگذاری کردیم.

استاندار مازندران ادامه داد: رئیس جمهور در ارتباط با تعامل مردم مازندران با کشورهای همسایه و برای جذب گردشگر تاکید دارند و حتی در برخی از کشورها خواستار لغو روادید هستیم.

حسینی پور با بیان این که، مازندران جایگاه ممتازی در کریدور شمال جنوب دارد، گفت: مازندران به دلیل برخورداری از سه بندر منحصر به فرد استان محوری در کریدور شمال جنوب است.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: متاسفانه سال های سال به خاطر این که نگاه غرب دچار کدورت نشود، ظرفیت بازار cis را از دست دادیم اما با برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و عضویت ایران در سازمان شانگهای درصدد افزایش صادرات و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در منطقه هستیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در استان با آینده درخشانی مواجه خواهد بود و ما تاکنون سه همایش فرصت های سرمایه گذاری برگزار کردیم و چهار همایش دیگر تا پایان اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

حسینی پور تصریح کرد: در مازندران صنایع بزرگ نداریم اما واحدهای صنعتی کوچک و متوسط خوبی داریم که روند توسعه استان را هموار کرده اما ساخت یکی دو واحد صنعتی بزرگ در استان در دستور کار است.