اخبار نیروی انتظامی مازندران:کشف عتیقه‌های هزاره اول قبل از میلاد در نکا /افتتاح ساختمان پلیس‌راه مازندران در آزادراه چالوس – کرج /دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح در نوشهر
اخبار نیروی انتظامی مازندران:کشف عتیقه‌های هزاره اول قبل از میلاد در نکا /افتتاح ساختمان پلیس‌راه مازندران در آزادراه چالوس – کرج /دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح در نوشهر
در این گزارش نگاهی کوتاه به اخبار نیروی انتظامی مازندران داریم.

به گزارش ندای تجن-اخبار نیروی انتظامی استان که به دفتر پایگاه خبری تحلیلی ما ارسال شده، بدین شرح است:

دستگیری سارق داخل خودرو با 50 فقره سرقت در ساری

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری یک سارق داخل خودرو با 50 فقره سابقه سرقت در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار”مرتضی میرزایی”در بیان این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرودر شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 و 13 این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با حضور ماموران، سارق داخل خودرو در حین سرقت با رویت پلیس، اقدام به فرار کرد که ماموران با تعقیب و مراقبت و صدور چندین مرتبه دستور توقف و با رعایت قانون بکارگیری سلاح در نهایت وسیله نقلیه وی را متوقف و سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم در بازجویی فنی پلیس به 50 فقره سرقت داخل خودرو  در شهرستان ساری اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار میرزایی به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت را جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.

کشف عتیقه‌های هزاره اول قبل از میلاد در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از کشف آثار باستانی دوره هزاره اول قبل از میلاد و دستگیری 3 حفار غیرمجاز در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی “مهروان ” خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پلیس، سرهنگ “قاسم عزیزی” در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی “مهروان” هنگام گشت زنی به دو تبعه غیر مجاز افغان مشکوک و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از محل فعالیت دو تبعه غیرمجاز افغان که در گارکاه بلوک زنی ساکن این محل، موفق به کشف یک عدد مجسمه “بز” ، مجسمه ” انسان” هم قرینه و یک خنجر دارای قدمت تاریخی، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به دستگیری 3 حفار غیر مجاز در این عملیات، گفت: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدمت آثار باستانی اشیاء کشف شده را مربوط به دوره هزاره اول قبل میلاد اعلام کردند.

سرهنگ عزیزی در پایان از همکاری صمیمانه شهروندان و احساس مسئولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی و از مردم خواست؛ هر گونه اخبار و تحرکات مشکوک و مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.#

سرقت ادوات کشاورزی در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای لوازم داخل منزل و ادوات کشاورزی با اعتراف به 23 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ “علی داداش تبار” در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت داخل منزل و همچنین ادوات کشاورزی در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 23 فقره سرقت داخل منزل و ادوات کشاورزی نیز اعتراف داشته است.

سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.#

افتتاح ساختمان پلیس راه مازندران در آزاد راه چالوس – کرج

جانشین فرماندهی انتظامی استان با افتتاح ساختمان پلیس راه در عوارضی آزاد راه شهرستان چالوس، گفت: با افتتاح این پلیس راه در عوارضی آزادراه چالوس خدمات کشوری به شهروندان ارائه می گردد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید موسی حسینی” روز پنج شنبه به همراه روسای پلیس راه و پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مازندران با حضور در شهرستان چالوس ساختمان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران مستقر در عوارضی آزاده راه چالوس را افتتاح کرد.

جانشین انتظامی استان مازندران در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مازندران اظهار داشت: پلیس راه مستقر در عوارضی آزاد راه چالوس با توجه به حجم عظیم مسافرت ها و عبور از این نقطه، خدمات کشوری به چند میلیون مسافر و حجم تردد در این مسیر ارائه می دهد .

وی اظهار داشت: از امروز ثبت ساعت و تردد اتوبوس ها و سواری های کرایه از این مسیر خواهد بود و مخاطرات جاده قدیم نیز با توجه به کم عرض بودن آن برای این دست از خودروها از بین می رود .

سرهنگ حسینی ضمن تقدیر از پیگیری های لازم فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در راه اندازی این پلیس راه تصریح کرد: مسئولان شهرستان چالوس باید نگاه و حمایت ویژه نسبت به این مرکز پلیس راه داشته باشند که امنیت شهروندان و مسافران این منطقه را تامین می کنند.

دستگیری عاملان تیر اندازی منجر به جرح در نوشهر

فرمانده انتظامي شهرستان “نوشهر” گفت: افردي كه در بخش” کجور” اقدام به تیراندازی به سمت شهروندان و یکدیگر کرده بودند، توسط ماموران پلیس امنیت عمومی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ” اکبر درویشی” در تشريح اين خبر گفت: ابتدای تیر ماه سال جاری در پی اعلام خبری به مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر یک مورد درگیری و تیراندازی منجر به جرح در یکی از محلات بخش” کجور”، اکیپی از ماموران انتظامی و پلیس امنیت عمومی شهرستان برای بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل، مشخص شد 7 نفر با 6 دستگاه خودروی سواری اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری به سمت یکدیگر کرده و متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصریح کرد: ماموران پليس امنیت عمومی با شناسایی متهمان، آنان را که برای فرار از چنگال قانون مخفی شده بودند دستگیر کردند.

سرهنگ درویشی با بیان اینکه این متهمان در بازجویی فنی به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند، یاد آور شد: متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

کشف موتور سنگین 2 میلیاردی قاچاق در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف یک دستگاه موتورسنگین قاچاق به ارزش 2میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمود کلوانی” در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق توسط فردی در شهرستان گلوگاه، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی در بازرسی از محل فعالیت وی، یک دستگاه موتورسنگین قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، ارزش موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 2 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

سرهنگ کلوانی در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اخبار و اطلاعاتی در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

کشف کالای دخانی قاچاق در قائم شهر

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از كشف سیگار و توتون قاچاق به ارزش چهارصد میلیون ريال از یک فروشگاه عرضه محصولات دخانی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی خادمی” در بیان این خبر، اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران اداره امنیت اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان قائم شهر از وجود یک فروشگاه دخانی قاچاق در یکی از محلات شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی فروشگاه مذکور شده و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی های بعمل آمده انواع سیگار و توتون قاچاق را به ارزش چهارصد میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان قائم شهر با اشاره به پلمب فروشگاه مورد نظر از دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی به مرجع قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

سرهنگ خادمی در پایان با تاکيد بر برخورد قاطعانه نيروي انتظامي با قاچاق کالا و سرمايه هاي ملي افزود: پديده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمينه ساز جرایم ديگري در سطح جامعه مي شود و مقابله با آن يکي از اولويت هاي کاري پليس به شمار مي رود.

دستگيري سارق منزل و اماکن خصوصی در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق منزل و اماکن خصوصی با 11 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبیس، سرهنگ “محمود حسین زاده” در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، موفق به شناسایی سارق حرفه ای منزل در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مامورانپس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند، اظهار داشت: متهم تاکنون به 11 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه این سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي و استفاده مطلوب از سامانه 110در راستاي ارتقاي احساس امنيت، هميار هميشگي پليس باشند.

دستگیری سارقان سیم مخابراتی در بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگیری 3 سارق سیم های مخابراتی با 11 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “حسن عنایتی گنجی” در تشريح اين خبر گفت: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه قاطع با سارقان حرفه اي، ماموران باگشت زنی نامحسوس و اقدامات پليسي 3 سارق سیم های مخابراتی را شناسايي و با هماهنگي قضائي طي عملياتی غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير کردند.

وی با بیان اینکه متهمان دارای سوابق کیفری متعددی بودند، تصريح کرد: متهمان در تحقیقات فني پليس به 11 فقره سرقت سیم های مخابراتی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند .

سرهنگ عنایتی در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.