جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور در مازندران برگزار می‌شود/در نظر گرفتن مکان ویژه اهالی رسانه استان در کنار هیات داوران
جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور در مازندران برگزار می‌شود/در نظر گرفتن مکان ویژه اهالی رسانه استان در کنار هیات داوران
جشنواره فجر منطقه 3 کشور با میزبانی مازندران برگزار می شود.

به گزارش ندای تجن -مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور ، گفت:این جشنواره از تاریخ 18الی 21دی ماه سال جاری در محل سالن بلک باکس، سلمان هراتی و سالن حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

حسین جوادی با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی کم نظیر بود، گفت:مازندران دارای چهره‌های فرهنگی بسیاری است که در عرصه تئاتر هم هنرمندان قوی دارد، حضور در جشنواره ملی تئاتر فجر اتفاق و آرزویی است که هنرمندان می‌خواهند به آن دست یابند.

جوادی با بیان اینکه هنرمندان در بخش استانی به منطقه‌ای راه یافتند، ادامه داد:هنرمندان در 4گروه ساماندهی شدند که 2گروه از بابلسر و ساری از مازندران است.

وی با اشاره به اینکه تئاتر« مرگ با سوراخ اضافه »و« صنم از ساری»به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند، افزود:ما 9استان دیگر را میزبان خواهیم کرد که 19گروه وارد مازندران شدندو به مدت 5روز در استان حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور رویداد بزرگی است که معاونت مطبوعاتی و سیاسی پای کارآمد، گفت:هر شهری با توجه به زیرساخت‌های آن تخصصی کردیم.

وی با اشاره به اینکه 10رشته تخصصی را انتخاب و در 10شهر قرار دادیم، افزود:شهر سوادکوه را در حوزه فرهنگ بومی، شعر را در شهر نور و تئاتر را در تنکابن گذاشتیم.

جوادی به برگزاری نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی اشاره کرد و گفت: جشنواره استعدادیابی کاتی هم با سرعت جلو می رود و تاکنون 500الی 600نوجوان را در عرصه‌های مختلف معرفی کردیم تا حیطه فرهنگ و هنر در داخل خانه‌ها و مدارس برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران بیان کرد: در تلاش هستیم تا هر برنامه ورزشی یک پیوست فرهنگ داشته باشد.

جوادی با اشاره به اینکه میزبان 19گروه نمایشی از 9استان هستیم، ادامه داد:جشنواره از تاریخ 18-21دی ماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مازندران به دلیل میزبان بودن مهمان استان فارس است، افزود:3سالن برای برگزاری نمایش‌ها تدارک دیدیم که مراسم اختتامیه هم در تالار تازه تاسیس ساری برگزار می شود.

مدیرکل هنری اداره فرهنگ و ارشاد مازندران با اشاره به اینکه میزبان 500نفر در روز میزبانی هستیم که بیش از 60نفر از اعضای کمیته جشنواره هستند، اضافه کرد:در تلاش هستیم تا جشنواره‌های فیلم و موسیقی فجر را به مازندران بیاوریم.

جوادی بیان کرد: مکانی برای اهالی رسانه در کنار هیات داوران در نظر گرفته می شود.

محمدتقی روحی،معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در سال‌های گذشته رویدادهای بزرگی در مازندران برگزار کردیم، گفت:پیرو این اندوخته‌ها توانستیم پس از یک ماه از جشنواره استانی تئاتر، میزبان جشنواره فجر باشیم.