آشنایی با خدمات سازمان مردم نهاد انجمن خیریه مائده‌ آسمانی مازندران؛ از کمک به محرومان تا آموزش و فروش
آشنایی با خدمات سازمان مردم نهاد انجمن خیریه مائده‌ آسمانی مازندران؛ از کمک به محرومان تا آموزش و فروش
گوشه‌ای از خدمات سازمان مردم نهاد انجمن خیریه مائده‌ آسمانی برای آگاهی مخاطبین در پایگاه خبری ندای تجن منتشر می کنیم.

به گزارش ندای تجن-انجمن  خیریه مائده آسمانی استان مازندران  از سال 1390 با مدیریت «فاطمه ولایتی تروجنی »تاسیس شده و دارای نمایندگی در چند شهر و روستا است.

این موسسه  با هدف امور نیکوکاری و عام المنفعه با کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری مازندران برای رفع نیاز مددجویان از خانواده‌های زندانیان، ایتام، بیماران صعب‌العلاج، توان خواهان، نابینایان، ناشنوایان، زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست، بدسرپرست ودانش آموزان در کل استان فعالیت می‌کند و بیش از 700 خانواده تحت پوشش آن هستند.

انجمن خیریه مائده‌ آسمانی از سال 90 تاکنون بیش از 1هزار نفر خیر را جذب کرده است که در اقشار مختلف کسبه‌ها، بازاری‌ها،پزشکان، مهندسان، مشاوران، مزون‌داران، کارخانه‌دارها، لوازم خانگی‌ها که به صورت نقدی، غیر نقدی و یا با اهدای تخصص با خیریه همکاری و مشارکت دارند.
انجمن مردم نهاد مائده‌ آسمانی با  شناسایی نوع نیاز و ارائه کمک بهينه و گسترده  در کمک رسانی  به خانواده‌ها، مانند ؛کمک‌های معیشتی، کمک‌های نقدی، تحصیلی ودرمانی، آزادی زندانیان به تعداد 7نفر، ساخت مسکن، پرداخت ودیعه و پیش پرداخت اجاره مسکن، پرداخت اقساط تسهیلات بعضی از مدد جویان،  پرداخت بیمه برای 30نفر از دانش‌آموزان، بیمه افراد تحت پوشش با چند بیمه خصوصی مانند پاسارگارد، بیمه آسیاو همچنین انعقاد قرارداد با بیمه عشایر و روستایی در جهت بیمه  بازنشستگی مدد جویان تحت پوشش،پرداخت هزینه‌های تحصیلی بیش از 400 دانش آموز و دانشجو،ایجاد بازارچه و نمایشگاه برای فروش دستاوردها  و تولیدی محصولات خانگی،پرداخت تسهیلات برای ایجاد کارآفرینی، مانند؛صنایع دستی،گل و گیاه،آشپزی  و آرایشگری، چرم‌دوزی ومشاغل خانگی و  برند و بهداشتی و گرفتن مجوز برای کار آفرینان از مراجع زیربط نوع حرفه، پرداخت هزینه‌های درمان و جراحی‌های بیماران،پرداخت هزینه آزمایشگاه،پرداخت هزینه‌های مراسم عروسی ازتامین جهیزیه تا برگزاری مراسم و باکمک اهدای  تخصص‌ها از عکاسان، آتلیه‌ها ، مزون‌داران،هتل‌ها و سالن‌ها، گل فروشی‌ها و…..
این انجمن مردم نهاد توانسته است از سال 90 تاکنون بیش از سیصد زوج را به خانه بخت بفرستد و همچنین در اعیاد  سال‌های 1400 تا 1401 هم برای 30 زوج به صورت انفرادی و جمعی مراسم برگزار کند.
این موسسه  با کمک مدد کاران خیریه  جلوی حکم قصاص واعدام  دو زندانی را گرفته و منجر به رضایت شده است وبا رای‌زنی‌های انجام شده با کارخانجات و مراکز  اشتغال بیش از دویست نفر را مشغول به کار کرده که این افراد در حال حاضر از خیرین خیریه هستند.

تفاهم و انعقاد قرارداد با  سایت‌های خیریه و نیکوکاری در جهت جذب  منابع و مشارکت،تفاهم و انعقاد قرارداد با کمیته امداد و همکاری با بهزیستی، برگزاری همایش‌ها و کنسرت‌ها با همیاری هنرمندان  برای نیازمندان،فراخوان کتاب  و کتاب خوانی  با کمک نویسندگان کل کشور، هدیه کتاب به خیریه و توزیع  کتاب به خانواده‌ها، و در زمان کرونا هم  کتاب‌خوانی به صورت پی دی اف و  رایگان از جمله اقدامات فرهنگی موسسه است. 

 این مرکز برای ترویج فرهنگ انسان دوستی بیش از100 نفر کودک خیر  را جذب کرده تا آنان با کار خیریه و نیکوکاری آشنا شوند .

آموزش فروش اینترنتی برای دستاوردهای کارآفرینان،ایجاد آموزشگاه هنری و صنایع‌دستی  برای توان خواهان توانمند،ایجاد کارگاه‌های اموزشی با کمک مربیان و مشاوران متخصص در حرفه‌های گوناگون و گرفتن مدرک برای کارآموزان،  مانند آرایشگری، گلیم بافی و….نیز بخش دیگری از خدمات انجمن است.

برگزاری مراسم‌های سوگواری و اعیادها، سفر زیارتی و تفریحی و اردویی  با کسب مجوز مراجع زیربط وسفر زیارت اولی‌ها به مشهد با کمک آستان قدس رضوی وسفرزیارتی قم برای بیش از دویست نفر،پرداخت هزینه درمان  زایمان وخرید سیسمونی برای 50  نوزاد، پرداخت هزینه ورزشی و فرهنگی برای 5 نفر از ورزشکاران مدال‌آور که ناشنوا بودند،کمک به  ترک اعتیاد به مواد مخدر خانواده‌های آسیب دیده با کمک مراکز کمپ با همکاری روان شناسان وپزشکان متخصص برای 15 خانواده که دارای فرزند  یا سرپرست خانواده معتاد بودند.
 انعقاد قرارداد با پزشکان، مشاوران و روان شناسان در جهت جلوگیری از فروپاشی خانواده، مانند طلاق و خشونت وجلوگیری و کاهش آسیب‌ها،کمک رسانی دربحران‌های متعدد، مانند: سیل، زلزله و بحران کرونا،  پاکسازی شهرها و متاطق محروم، دوخت ماسک و تهیه مواد ضد عفونی کننده و همچنین به ویژه ایجاد نانوایی رایگان در زمان کرونا باکمک مدد کاران و خیران  برای خانواده‌های آسیب دیده مخصوصا سالمندان،  پرداخت کمک هزینه در زمان کرونا به خانواده‌ها و  به دست فروشان، پرداخت هزینه خرید ویلچر، ایزی لایف، تشک مواج  و تخت و توالت فرنگی و تهیه دستگاه اکسیژن و،…. برای از کار افتاده‌ها، توان خواهان و بیماران،بر آورده‌‌کردن آرزوهای کودکان مانند خرید عروسک، دوچرخه، اسباب بازی و  برای  کودکان و خصوصا کودکان کار در اعیادهای مر تبط با کودکان خصوصا عید نوروز،دیدار با خانواده‌ها و توزیع سبد کالا و سبد میوه بخش دیگری از اقدامات موسسه مردم نهاد مائده‌های آسمانی است.

علاقه‌مندان برای مساعدت به سازمان مردم نهاد انجمن خیریه مائده‌ آسمانی می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت 8592107044103987به نام انجمن واریز نمایند.