اعلام حمایت رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروهای محرکه و قطعات خودرو از طرح‌های اقتصادی استاندار
اعلام حمایت رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروهای محرکه و قطعات خودرو از طرح‌های اقتصادی استاندار
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروهای محرکه و قطعات خوودرو، گفت: ضمن حمایت از طرح‌های اقتصادی استاندار، آمادگی داریم طرح‌های خود را به مشارکت بگذاریم و برای بهبود وضعیت همکاری کنیم

به گزارش ندای تجن-رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروهای محرکه و قطعات خوودرو امروز عصر در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران مازندران که در محل سالن آمفی تئاتر نمایشگاه نیاوران ساری برگزار شد، با بیان اینکه توسعه اقتصادی هر کشور منوط به توسعه صنعتی است، گفت:خودروسازی محور توسعه و قطعه‌سازی محور خودروسازی است.

محمدعلی ذکریایی کوچکسرایی با اشاره به تجربه اوباما در نجات دو شرکت خودرویی بزرگ جنرال موتورز و فورد، افزود:اوباما با تزریق وام کلان آنان را از ورشکستگی نجات داد البته پول خود را گرفت اما توانست کلی از بحران کشور را کاهش دهد.
ذکریایی با بیان اینکه مازندران با توجه به حجم صنعتگران ساکن استان دارای رتبه چهارم کشوری از لحاظ قراردادها است، ادامه داد:در شرایط کنونی  که دولت حل یکی از بحران‌های اقتصادی را به تولید انبوه واگذار کرده است اگر قطعه‌سازان مازندران همکاری نکنند نمی‌تواند حرکت داشته باشد.

رییس انجمن نیروهای محرکه و قطعات خوودرو، اضافه کرد:جا دارد مسئولین استان حمایت لازم را از قطعه سازان به عمل بیاورند تا بتواند نقش خود را در کشور ایفا کند.
وی با بیان اینکه دولت باید به مطالبات قطعه‌سازان کمک کند چون بخشی از حاکمیت ما در اعمال مدیریت در خودروسازی است، افزود: بنابراین دولت در دریافت مطالبات قطعه سازان می‌تواند تلاش کند.
ذکریایی با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات بانکی نیاز به حمایت داریم، گفت:
با توجه به اینکه بانک مرکزی نرخ ارز را ۲۸هزارتومان نیمایی اعلام کرد اما قطعه سازان با ۳۸هزارتومان هم نمی توانند از مشکلات بربیایند.
وی با بیان اینکه در صنعت قطعه سازی مازندران تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری است اما موانعی وجود دارد، ادامه داد: پیدا کردن زمین در شهرک صنعتی که با بورس بازی و تملک زمین توسط افرادی که راکد گذاشتند،یکی از این موارد است.
ذکریایی با اشاره به اینکه می خواهیم تا زمین در بورس بازی نباشد و به دست ما برسد، ادامه داد:نیاز داریم طرح‌های توسعه‌ای ما مورد حمایت قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه استاندار وسایر مسئولان همایش سرمایه گذاری می گذارند صنعتگران علاقه مند به شرکت هستند اما شرایط فراهم نمی‌شود ما در بسیاری از کشورها می‌بینیم که برای صنعتگران فرش قرمز پهن می کنند، گفت:ما ضمن حمایت از طرح‌های اقتصادی استاندار، آمادگی داریم  طرح‌های خود را به مشارکت بگذاریم و برای بهبود همکاری کنیم.