برگزاری جشنواره خبازان برتر استان مازندران در بهمن‌ماه سال‌جاری/ بیش از 3هزار واحد خبازی در استان دوگانه‌سوز هستند
برگزاری جشنواره خبازان برتر استان مازندران در بهمن‌ماه سال‌جاری/ بیش از 3هزار واحد خبازی در استان دوگانه‌سوز هستند

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جلسه کارگروه آرد و نان استان به دوگانه سوز بودن بیش از 3هزار واحد خبازی اشاره کرد و گفت 62 درصد از واحدهای خبازی استان مجهز به سوخت دوگانه می باشند. عباسعلی وفائی نژاد در ادامه به تامین گندم […]

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جلسه کارگروه آرد و نان استان به دوگانه سوز بودن بیش از 3هزار واحد خبازی اشاره کرد و گفت 62 درصد از واحدهای خبازی استان مجهز به سوخت دوگانه می باشند.

عباسعلی وفائی نژاد در ادامه به تامین گندم از محل واردات اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 169 هزار تن گندم خارجی توسط 41 فروند کشتی از طریق بنادر شمالی امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر وارد استان شد.

وی همچنین عنوان کرد: برای اولین بار در برنامه پدافند غیرعامل، حمل آرد از طریق دریا در بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر صورت گرفت.

مهندس وفائی نژاد به خرید تضمینی گندم در سالجاری اشاره کرد و گفت: در فصل زراعی جاری 83 هزار و 500 تن گندم بصورت خرید تضمینی از کشاورزان استان خریداری کردیم که نسبت به سال گذشته رشد 21 درصدی داشته است.

وی افزود: کل بهای خرید گندم تحویلی به مبلغ 974 میلیارد تومان به حساب کشاورزان عزیز گندمکار استان واریز شد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان در ادامه به میزان ذخایر استراتژیک گندم اشاره کرد و گفت: 96 هزارتن گندم به عنوان ذخایر استراتژیک استان در سیلوی ملکی و کارخانجات آردسازی نگهداری می شود و هیچ نگرانی بابت کمبود آرد در استان تا پایان سال وجود نخواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در خاتمه به برگزاری جشنواره خبازان برتر استان اشاره کرد و گفت: با نظر استاندار مازندران جشنواره خبازان برتر استان مازندران در بهمن ماه سالجاری برگزار خواهد شد.