<strong data-lazy-src=
<strong data-lazy-src=
استاندار مازندران امروز عصر در جمع اصحاب رسانه استان در محل سالن اجتماعات استانداری به بیان گزارشی ار روند فعالیت جلسات شورای اداری پرداخت

به گزارش ندای تجن -سید محمودحسینی پور پس از برگزاری جلسه شورای اداری امروز میزبان خبرنگاران بود تا گزارشی از روند موضوعات مطرح شده در جلسات را بیان کند.

وی ابتدا موضوع کاهش مصرف انرژی را مطرح کرد و گفت:مازندران دومین مقام مصرف گاز را در کشور دارد که به دلیل جمعیت 3.5میلیون نفری استان است که این میزان غیرقابل قبول است و برای مدیریت آن می خواهیم از روش‌های فناورانه استفاده کنیم.

حسینی پور بر این موضوع که تمام زیرساخت‌های خانگی و صنعتی استان باید متناسب با استانداردهای جهانی کنیم تاکید کرد و افزود:این روش بیش از 30درصد کاهش مصرف گاز را به دنبال دارد.

جبران خسارات تعطیلی واحدهای صنعتی را می کنیم

وی به نیاز مردم شهرها و روستاها به گاز اشاره کرد و گفت:از صنعتگران، مراکز تولیدی و صنایع غذایی که مدتی تعطیل بودند تشکر می کنیم و قول جبران خسارت آنان را داد.

استاندار مازندران از همکاری رسانه‌ها از جمله صداو سیما،نشریات مکتوب و رسانه‌های مجازی تشکر کرد و در ادامه به برگزاری همایش بهره وری نوآور با همکاری معاونت توسعه منابع انسانی ، دانشگاه کشاورزی و پارک علم و فناوری مازندران و مراکز دانش بنیان اشاره کرد .

اقتدار غذایی لازمه قوی بودن مازندران

حسینی پور داشتن اقتدار غذایی را لازمه قوی بودن مازندران عنوان کرد و گفت:امروز دیگر موضوع امنیت غذایی مطرح نیست و غذا به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت شناخته شده است.

وی پیام همایش بهره وری نوآور را اقتدار غذایی مازندران مطرح کرد که باید با ترویج کشاورزی نوآورانه و مدرن که فن آوری دانش بنیان در آن دخیل است همراه باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه جغرافیای 3استان شمالی با کشورهلند برابری می کند، گفت: 70درصد اراضی استان کشاورزی هستند،در حالی که کشور هلند با 10درصد اراضی کشاورزی سالانه 95میلیارد دلار صادرات کشاورزی دارد؛ 3استان شمالی سالانه بین 25تا 30میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی دارند.

حسینی پور برلزوم  به روز شدن و قوی شدن مازندران تاکید کرد و ادامه داد:امروز 15محصول دانش بنیان از برنج استان احصا شد برای نخستین بار در سال جاری مجوز صادرات برنج را دریافت و تعرفه گمرکی را هم صفر کردیم؛صادرات برنج به روسیه و کشورهای عربی منطقه صورت گرفت.

رونمایی سامانه اصلاح الگوی کشت در استان

استاندار با اشاره به رونمایی سامانه اصلاح الگوی کشت در استان، ادامه داد:قرار است الگوی کشت به عنوان وظیفه قطعی در تمام شاخه‌های کشاورزی استان اتفاق بیفتد.

وی به موضوع تکریم ارباب رجوع توسط بدنه ادارات دولتی در مازندران اشاره کرد و گفت:این موضوع مورد توجه رییس جمهور است و در استان نیز دستگاه‌های اجرایی را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

صادرات 10کانتینر مرکبات مازندران به روسیه

استاندار مازندران با اشاره به اینکه موضوع مرکبات از نگرانی مردم بود که توسط مسئولین و نماینده ولی فقیه در استان خطاب به وزیر جهادکشاورزی مطرح شد، افزود:زیرساخت‌ها در مازندران معیوب است ، 3بندر داریم که با رویکرد دولت سیزدهم تجارت دریایی با کشورهای همسایه و cIs را شروع کردیم و برای نخستین بار محموله مرکبات استان را به میزان 10کانتینرکه 220تن بود به روسیه صادر شد و 50هزار تن مرکبات توسط سورتینگ‌ها آماده صادرات است.

حسینی پور ادامه داد:تاکنون 900هزار دلار هزینه بسته بندی صادرات شد و 1میلیون سبد به ارزش 80میلیارد تومان از دو ماه پیش در مجموعه باغداران استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری هر هفته قصد فروش 10کانتینر را داریم، گفت:کشتی‌های کانتنردار نداشتیم که سفارش ساخت 2کشتی دادیم و یک تا دو کشتی هم با حمایت سرمایه گذار خریداری کنیم.

حسینی پور بیان کرد: هم اکنون صادرات از استان به خارج از کشور صادر می‌شود که در ایجادشغل تاثیرگذار است.

دلیل اخراج مدیر امور اراضی چه بود؟

استاندار مازندران در پاسخ به سئوالی درباره اخراج مدیرامور اراضی سازمان جهادکشاورزی مازندران، گفت:خانم سرمایه گذاری با دریافت مجوز قصد تولید در زمینی را داشت که با مانع تراشی مدیرامور اراضی روبرو شد و به مدت یک سال و نیم معطل ماند که با اطلاع از موضوع و بررسی درباره آن آگاهی پیدا کردیم و براساس همان مبانی و اصول تکریم ارباب رجوع این مدیر اخراج شد.

وی با بیان اینکه مدیر امور اراضی جهادکشاورزی به مدت 15سال در یک پست بود که سبب ناراحتی و آزار مردم شده بود، افزود:درباره معاونت اقتصادی استانداری مازندران تاکنون گلایه‌ای نداشتیم هر چند براین باوریم که جابجایی و تنفس باید انجام شود .

بزودی، تغییرات در بدنه استانداری

حسینی پور ادامه داد:هر مدیری در سمت و جایگاهی 4تا 6سال و در نهایت به مدت 7سال برنامه یا اقدامی دارد انجام می دهد و بعد باید برود و کس دیگری به جای او بیاید.

استاندار مازندران با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها این جابجایی اتفاق افتاد، افزود:در بدنه استانداری هم باید این اتفاق بیفتد، برخی مواقع کارشناسان و مدیران میانی جایگاه اساسی دارند به طوری که نامه‌ای را امضا می کنند و مدیر هم امضا می کند.

وی با اشاره به ثابت ماندن توسعه اقتصادی در مدت 10سال گذشته، ادامه داد:به لطف خدا در سال جاری رشد اقتصادی خوبی داریم که مردم بدانند در استان چه اتفاقی افتاد.