عملیات وصل گاز قطع شده مشترکان نوشهری ادامه دارد
عملیات وصل گاز قطع شده مشترکان نوشهری ادامه دارد
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: عملیات وصل گاز شهروندان نوشهری که به دلیل حجم بالای مصرف و وارد آمدن بار فشار بیش اندازه به ایستگاه گاز این شهرستان قطع شده بود، ادامه دارد.

به گزارش ندای تجن – قاسم مایلی رستمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد امروز گاز مشترکان نوشهری به دلیل برخی مشکلات فنی قطع شده بود که در زمان حاضر عملیات رفع این دغدغه در حال انجام است و تاکنون گاز ۷۰ درصد مشترکان وصل شده و گاز مابقی مشترکان هم حداکثر تا بعدازظهر امروز وصل خواهد شد.
وی با بیان این که، شهروندان استان مازندران در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۳ میلیون گاز مصرف کردند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه روز قبل آن حدود یک میلیون متر مکعب بیشتر است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران ادامه داد: اکنون در شهرهای بابل، آمل، گلوگاه و بهشهر شهروندان با مشکل کمبود گاز مواجه هستند و از تمام مردم استان می خواهیم تا جایی که می توانند در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
وی با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، توضیح داد: جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.
مایلی رستمی گفت: طبق پایش ۲۴هزار مشترک گاز بد مصرف شناسایی شد که که اخطار لازم نیز به این مشترکان داده شده است.
وی بر نظارت و پایش مصرف گاز در اماکن عمومی از جمله مساحد اشاره کرد و گفت: طبق اعلام اوقاف و امورخیریه مازندران متولیان مراکز مذهبی استان به منظور جلوگیری از قطع گاز خانگی با مدیریت مصرف گاز، پای کار آمدند.
وی گفت:مراکز مذهبی ضمن تنظیم دمای سیستم گرمایشی و قرار دادن سیستم‌ های گرمایشی در زمان‌های غیر ضروری و بلااستفاده در حالت خاموش، آموزش اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی را در مراکز مذهبی فراگیر کنند تا بهره گیری همه مشترکان از گاز طبیعی به صورت ایمن و مستمر محقق شود.
در حال حاضر حدود ۶۵۰ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۴۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.