عدالت اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نحوه تخصیص اعتبارات استان‌ها رعایت نشده است
عدالت اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در نحوه تخصیص اعتبارات استان‌ها رعایت نشده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از نحوه تعیین درصد مزد کارکنان دولت، اعتبارات مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی و عدم رعایت عدالت اجتماعی در نحوه تخصیص اعتبارات استان‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ انتقاد کرد.

به گزارش ندای تجن -علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در بیان اشکالاتی که در لایحه بودجه 1402 وجود دارد، گفت: بحث مزد یکی از ایراداتی بوده که در حوزه اجتماعی به این لایحه وارد است، به این معنا که ما هم نسبت به درصد مزد و هم ارتباط بین مزد بخصوص برای کارکنان دولت با پروژه‌های عمرانی انتقاد داریم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، ادامه داد: آنچه مسلم است پروژه‌های عمرانی ناخواسته منجر به توسعه کشور می‌شوند و دولت از این طریق راحت‌ترین مسیر را از محل بهره‌وری و مولدسازی و دارایی دولت انتخاب می‌کند و هیچ وزارتخانه‌ای هم در این حوزه پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: دولت از منابع پروژه‌های عمرانی برای پرداخت دستمزد کارکنان دولت استفاده می‌کند، که این اقدام هم از نظر شرعی و هم قانونی جایگاهی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نحوه تعیین اعتبارات برای حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با آنچه انتظار داشتیم فاصله زیادی دارد و این یکی از انتقاداتی است که به لایحه بودجه 1402 وارد می‌دانیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: عدم رعایت عدالت اجتماعی در نحوه تخصیص اعتبارات استان‌ها از دیگر ایرادات این لایحه است، چرا که وقتی اعتبارات ابلاغ می‌شود یک انتظاری ایجاد می‌کند بعد به یک استان از 5 هزار میلیارد 10 درصد تخصیص داده شده و به یک استان از هزار میلیارد 80 درصد تخصیص داده می‌شود که این اقدام باعث ایجاد عدم توازن در استان‌ها می‌شود.