مازندران میزبان رویداد بین‌المللی پرورش اندام (مستریونیورس) در ماه فوریه
مازندران میزبان رویداد بین‌المللی پرورش اندام (مستریونیورس) در ماه فوریه
استان مازندران و شهرستان رامسر برای اولین بار در کشور به عنوان میزبان مسابقات پرورش اندام مستریونیورس در ماه فوریه 2023 انتخاب شده است

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، جلسه هماهنگی رویداد بین المللی مستریونیورس با حضور عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون پرورش اندام و سایر مدیران و مسئولین مربوطه در اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران برگزار شد.
عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون پرورش اندام اظهار کرد: ایران خود را برای برگزاری یک رویداد بین المللی باشکوه و بی سابقه آماده می کند.

نصیرزاده افزود: با رایزنی های صورت گرفته برای اولین بار کشورمان به عنوان میزبان مسابقات مستریونیورس در ماه فوریه 2023 انتخاب شده است.

وی از زمان برگزاری این مسابقات گفت و بیان داشت: این رقابت ها از 26 تا 30 بهمن 1401(15 تا 19 فوریه 2023) زیر نظر فدراسیون جهانی IFBB به میزبانی استان مازندران در شهرستان رامسر برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون پرورش اندام از رشته‌های این مسابقات گفت و افزود: این مسابقات در رشته های بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک، ماسکولار، گیمزکلاسیک، فیتنس اسپرت، فیت مدل، فیتنس چلنج، مچ اندازی و قویترین مردان و در رده های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می شود.

نصیرزاده بیان داشت: اتفاق ویژه در این رقابت ها برگزاری مسابقات در رشته های مچ اندازی و فیتنس چلنج در بخش بانوان است تا بانوان ورزشکار هم این فرصت را داشته باشند در کشور خودشان در یک مسابقه بین المللی شرکت کنند.

وی از جوایز این مسابقات هم گفت و افزود: جوایز این مسابقات در مجموع 40 هزار دلار تعیین شده که در تمامی رشته ها تقسیم خواهد شد و 16 کارت حرفه ای نیز در رشته های مختلف به نفرات برتر(اوورال ها) اهدا می گردد.

عادل عالیشان سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران هم در این جلسه، از برنامه‌های دستگاه ورزش در ایام الله دهه مبارک فجر گفت و اظهار داشت : همه ساله بیش از ۱۲۰۰ برنامه ورزشی در دهه مبارک فجر داریم و مسابقات مختلف ورزشی برگزار می شود.

عالیشان ضمن ابراز خرسندی از انتخاب استان مازندران بعنوان میزبان مسابقات بین المللی مستریونیورس، بیان کرد: یا نباید میزبانی‌ای را قبول کنیم اما اگر می‌پذیریم باید میزبانی ها به نحو شایسته و در خور شأن کشور و استان باشد.

وی ادامه داد: با تمام توان برای برگزاری شایسته این رویداد بین المللی اقدام خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران افزود: رامسر شهر توریستی است و اغلب رویداد ها و برنامه‌ها در این شهر انجام می شود چون رامسر از ظرفیت های گردشگری بالایی برخوردار است.

وی از اهمیت بحث گردشگری گفت و ادامه داد: این ورزشکارانی که برای این مسابقات به مازندران می آیند، سفیران گردشگری کشورهای خودشان هستند و قطعا بعد از پایان مسابقات از رامسر و استان مازندران به نیکی یاد خواهند کرد و زیبایی شهرستان رامسر و استان مازندران را تبلیغ خواهند کرد.

عالیشان با تاکید بر ایجاد بسترهای فرهنگی در این مسابقات گفت و افزود: همه برنامه‌های ورزشی باید پیوست فرهنگی داشته باشد زیرا ورزش بدون اقدام فرهنگی نتیجه ای نخواهد داشت.