تشریح افتتاح پروژه‌های دهه فجر/ فعالیت بانوان روستای الوارخیل در قالب صندوق بیمه خرد روستایی
تشریح افتتاح پروژه‌های دهه فجر/ فعالیت بانوان روستای الوارخیل در قالب صندوق بیمه خرد روستایی
بخشدار رودپی جنوبی معتقد است که مردم منطقه از لحاظ فرهنگی دارای پیشینه مذهبی هستند و افتتاح پروژه‌های ورزشی مرتبط با سلامتی و نشاط می‌تواند سبب پیشرفت آنان شود.

به گزارش ندای تجن-بخشدار رودپی جنوبی  با اشاره به اینکه در آستانه چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در راستای گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر به اجرا درمی‌آید، گفت: تاکنون دو جلسه در این راستا با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد که نواختن زنگ انقلاب ،دیدار با خانواده شهداو ایثارگران بخشی ازاین برنامه‌ها است.

سیدرضا معنوی در ادامه به تشریح سایر پروژه‌ها پرداخت و ادامه داد: افتتاح پروژه‌های آسفالت روستای اوجامحله به مساحت 14هزار متر مربع ،انتقال فاضلاب و آبهای سطحی به تصفیه خانه ساری، آسفالت روستای فیروزکنده سفلی وهمین‌طور پارک مادر روستای لله‌مرز با کمک خیرین به مبلغ هزینه حدود 3میلیارد تومان بخش دیگری از اقدامات دولت سیزدهم در بخش رودپی جنوبی است.

بخشدار رودپی جنوبی ساری  افتتاح پروژه سالن ورزشی آکند را یکی از اقدامات مثبت در راستای حفظ سلامتی و نشاط عمومی در میان مردم منطقه عنوان کرد و گفت: اجرای پروژه سیستم روشنایی مسیراصلی شهر آکند به طول 1هزار و 200متر نیز صورت گرفته است.

وی اجرای طرح هادی در چند روستای بخش، تعویض شبکه سیم به کابل برق روستای بهارآباد، زیرسازی پروژه آسفالت روستاهای دامیر وسیدمحله، آغاز اجرای طرح تعویض لوله آب شرب کل روستای سیدمحله به طول 6کیلومتر، تعریض جاده پنبه زارکتی به بابلسر را بخش دیگری از پروژه‌های دهه فجر اعلام کرد.

 معنوی به اجرای پروژه 200واحدی مسکن در راستای پیاده سازی سیاست‌های دولت سیزدهم پیرامون طرح ملی جهش تولید مسکن اشاره کرد و ادامه داد:تقویت زیرساخت‌های این پروژه از دغدغه‌های جدی ماست.

وی ادامه داد:عدم پوشش مناسب مخابرات در محمور روستای گالشکلا به درازمحله با نصب دکل مخابرات در حاجی آباد مرتفع می‌شود.

بخشدار رودپی جنوبی تعداد آب بندان‌های این بخش را 54مورد عنوان کرد و ادامه داد:درسال جاری لایروبی حدود 300هکتار از آب بندان‌های بخش به منظور ذخیره سازی آب کشاورزی به اجرا درآمد که درمجموع 700هکتار از سطح آب بندان‌ها لایروبی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای آب بندان روستای سیدمحله در 500هکتار، افزود:آب‌بندان‌ها‌ی بخش رودپی جنوبی ذخایر عظیمی در بخش تولید ماهیان گرم آبی به مقدار 3هزار و 600تن هستند.

معنوی میزان تولید شلتوک در سطح بخش رودپی جنوبی را 26هزار تن اعلام کرد که به همراه 130هزار تن از محصولات باغی از سرمایه ارزشمند منطقه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم منطقه رودپی جنوبی از لحاظ فرهنگی دارای پیشینه مذهبی گران‌قدری هستند، افزود: لازم است نسبت به اجرای برنامه‌های ورزش‌های بومی محلی همت بیشتری داشته باشند.

فعالیت بانوان روستای الوارخیل در قالب صندوق بیمه خرد روستایی

بخشدار رودپی جنوبی بهره‌مندی از صندوق بیمه خرد روستایی در روستای الوارخیل با عضویت 33نفر از بانوان فعال را از توانمندی‌های مردم منطقه عنوان کرد و افزود:بانوان در زمین‌هایی با مساحت 23هکتار انواع سبزیجات و صیفی جات را کشت و به خارج استان صادر می‌کنند که قرار است در فروردین ماه به 40هکتار افزایش یابد.

معنوی با اشاره به اینکه بخش رودپی جنوبی ساری با جمعیت بیش از 22هزار نفر دارای 2دهستان غربی و شرقی است، گفت:تعداد 39روستا، شورا و شهردار اکند، 119 شورای روستا و 38دهیاری در سطح بخش فعال هستند و مردم منطقه به تناسب میزان مصرف از 34واحد نانوایی در سطح بخش تعداد 21هزار قرص نان تهیه می‌کنند.

وی افزود: 38دهیاری و اعضای شورای روستایی و پایگاه بسیج در برگزاری مراسمات مذهبی مشارکت دارند.