گفتگوی حضوری نماینده ولی فقیه با رئیس جمهور در رابطه با مشکلات مرکبات مازندران / ضرورت ایجاد بسترهای گسترش امر به معروف و نهی از منکر
گفتگوی حضوری نماینده ولی فقیه با رئیس جمهور در رابطه با مشکلات مرکبات مازندران / ضرورت ایجاد بسترهای گسترش امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ندای تجن -آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با موضوع اصول و روش های ارتباط با جوانان در شهرستان عباس آباد،گفت:چندی قبل بیست و نهمین اجلاس نماز در تهران برگزار و پیام مقام معظم رهبری قرائت شد، نماز برای ما یک مسئله حیاتی و مهم است. نماینده ولی […]

به گزارش ندای تجن -آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با موضوع اصول و روش های ارتباط با جوانان در شهرستان عباس آباد،گفت:چندی قبل بیست و نهمین اجلاس نماز در تهران برگزار و پیام مقام معظم رهبری قرائت شد، نماز برای ما یک مسئله حیاتی و مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود:از برکات اجلاسیه نماز این بود که ما توانستیم در رابطه با مشکلات مرکبات مازندران با رئیس جمهور صحبت کنیم اینکه اگر قرار است تصمیمی بگیرید تا محصولات در دست کشاورزان است اقدام کنید که ایشان قول پیگیری دادند، البته طی تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی و همچنین ارائه تذکر در دو سه خطبه به‌صورت جدی از مسئولان درخواست پیگیری داشتیم.

وی بیان کرد:همه روانشناسان و مخاطبان دینی قبول دارند که ارتباط با یک مخاطب فرع بر روانشناسی مخاطب است، ابتدا باید دنیای یک مخاطب را بشناسیم، جوان برای خودش ویژگی‌ها و روحیات خاص خودش را دارد، باید ویژگی‌های او را بشناسیم بعد مطابق آن با او رفتار کنیم در این صورت می‌توانیم نسل جوان را جذب کنیم.

آیت الله لائینی [با اشاره به پیام مقام معظم رهبری]، افزود: هر نمازگزار به نوبه خود از نماز بهره می‌برد، در این میان جوانان و نوجوانان بهره بیشتری می‌برند و آمادگی بیشتری دارند، براساس این ویژگی سفارش کردند که والدین و اساتید این حقیقت را در رابطه با نماز و جوان به یاد داشته باشند و وظیفه ای را که بر دوش آنهاست بشناشند.

 نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:همه ما باید برای اقامه نماز سنگ تمام بگذاریم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مراکز آموزشی و دستگاه‌های فرهنگساز که در راس آنها علما و روحانیت جمعه هستند مخاطبان اصلی اقامه نماز هستند.

وی افزود:از وظایف متمکنین فی الارض اقامه نماز، زکات، توجه به امر به معروف و نهی از منکر و غیره است، یکی از این مسائل چگونه حکمرانی کردن است که در فقه تمکن فی الارض آمده است، یکی از وظایف مهم آن امر به معروف و نهی از منکر است مهمتر از آن منتفی شدن منکر است، یعنی با نماز زمینه‌ای را به‌وجود بیاوریم که منکری وجود نداشته باشد که بخواهیم نهی کنیم‌.