حرکت به سمت ارائه آموزش‌های فناوری‌های نوین/لزوم حمایت از آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای از سوی نمایندگان
حرکت به سمت ارائه آموزش‌های فناوری‌های نوین/لزوم حمایت از آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای از سوی نمایندگان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروی شکوهمند انقلاب بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای در حرکت به سمت ارائه آموزش‌های فناوری های نوین است

در اولین روز از ایام الله دهه فجر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به تشریح عملکرد 44 ساله این اداره کل پرداخت.

به گزارش ندای تجن- سید حسین درویشی مدیرکل ، با بیان اینکه در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر حرکت به سمت ارائه آموزش‌های فناوری‌های نوین قرار داریم، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در سال 1359براساس مصوبه شورای انقلاب از ادغام چند مرکز مرتبط با حوزه کارآموزی و اشتغال زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفت، گفت: اهداف سازمان در دو مسیر تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و ارتقای مهارت نیروی شاغل تعیین شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: هنرستان‌هاى فنى و صنعتى، اين فنى- حرفه‏‌اى‏ها، آموزشكده‌هاى فنى- حرفه‏‌اى، بايد توسعه پيدا كند. ما به علم احتياج داريم، اما به پنجه‏ كارآمد هم احتياج داريم، افزود: در ابتدای انقلاب آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، 3مرکز با تعداد 30 نیرو در شهرستان‌های ساری، قائمشهر و بابل داشت که هم اکنون در چهل و چهارمین سالروز پیروی انقلاب به 20 مرکز با تعداد 650 نیروی انسانی رسیده است.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای حرکت به سمت ارائه آموزش‌های فناوری‌های نوین و استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی، مانند آموزش‌های مجازی و شبیه‌سازها است، ادامه داد: در این راستا با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است تا در جهت برقراری ارتباط بیشتر با آنان و رشد و پیشرفت مهارت‌آموزی در استان گام برداریم.

مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای اضافه کرد: در ابتدای انقلاب 10رشته آموزشی در مراکز داشتیم که هم اکنون با رشد و پیشرفت مهارت‌آموزی به 1هزار و 120حرفه رسیده است.

وی با بیان اینکه به تازگی با تسهیل دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد در کشور بر تعداد آموزشگاه‌های مازندران نیز افزوده شد، ادامه داد:در حال حاضر تعداد 2هزار و 210آموزشگاه آزاد در رشته‌های مختلف مهارت‌آموزی فعالیت دارند؛ و میزان آموزش به به مرز بیش از 9میلیون نفر ساعت در این بخش رسیده است که این افراد گواهینامه بین‌المللی آموزش فنی و حرفه ای را دریافت کردند.

درویشی با اشاره به اینکه توجه به مباحث پژوهشی و ترویج مهارت‌آموزی در جامعه در برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد، افزود: تالیف و چاپ بیش از 55جلد کتاب، تدوین و ارائه بیش از 100مقاله علمی و 140استاندارد آموزشی بخشی از عملکرد ما در این حوزه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای دارای رؤسا و مربیان توانمند و ماهری است که دلسوزانه در جهت آموزش تلاش می کنند، افزود: رؤسای مرکز استان بیش از 10عنوان رتبه نمونه کشوری و مربیان ما بیش از 20 عنوان رتبه نمونه کسب کردند که شایسته تقدیر هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برای به روزرسانی زیرساخت‌های آموزشی و در راستای ترویج مهارت آموزی نیاز به تامین منابع مالی از محل بودجه 1402دارد،افزود: ما تاکنون برای تحقق این منابع با نمایندگان بسیاری گفتگو داشتیم که امیدواریم با توجه به فرمایشات رهبری پیرامون اهمیت آموزش فنی و‌حرفه‌ای به عنوان تنها متولی آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در کشورو همین‌طور تلاش و همت نیروی انسانی ما، حمایت لازم را از آموزش فنی‌و حرفه‌ای برای بروزرسانی تجهیزات آموزشی و ایجاد رشته های جدید آموزشی داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توانایی کارآموزان در کسب مدال‌های پرافتخار برای مازندران در مسابقات ملی و برای ایران در مسابقات بین‌المللی، گفت: مهارت آموزان ما تاکنون بیش از 100مدال طلا،نقره و برنز در مسابقات ملی و بیش از 5 مدال نقره و برنز و10دیپلم افتخار در مسابقات جهانی کسب کردند.

وی در پایان با تشکر از اهالی رسانه که همواره پای کار بودند و از ترویج مهارت آموزی حمایت کردند، گفت: در خدمت فعالان رسانه‌ای برای شرکت در آموزش‌های رایگان مهارت آموزی با دریافت گواهینامه بین المللی هستیم.