اختتامیه‌ی نخستین دوره از مسابقات کتاب‌خوانی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم استان مازندران در ایام‌ دهه‌فجر
اختتامیه‌ی نخستین دوره از مسابقات کتاب‌خوانی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم استان مازندران در ایام‌ دهه‌فجر
قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت آبادانی سپاه کربلا در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا و گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان ساری و با همکاری مدارس روستاهای کردمیر، اراء، پشرت، کوات، قلعه سر و مالخواست برنامه یار مهربان را برگزار کرد.

به گزارش ندای تجن-مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در این‌باره عنوان داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم، این قرارگاه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا و گروه های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان ساری و با همکاری مدارس روستاهای کردمیر، اراء، پشرت، کوات، قلعه سر و مالخواست برنامه یار مهربان را به شیوه زیر برگزار نمود.

سعید حسن زاده افزود: فرایند اجرای این برنامه که به صورت دوره‌ای در روستاهای مناطق محروم استان برگزار می‌شود به این صورت است که ابتدا کتب منتخب به مدت ۴۵ روز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. سپس کتاب‌ها جمع‌آوری شده و از محتوای کتاب آزمون برگزار می‌شود و پس از داوری به نفرات برتر رده‌های سنی جوائزی تقدیم می‌شود.

در ادامه کتب جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود و کتب قبلی به مدارس جدید منتقل می‌شود و این فرایند همچنان با کتب جدید و مدارس جدید ادامه پیدا می‌کند.

حسن زاده در ادامه ضمن تقدیر از دانش‌آموزان این مدارس از مدیران و معلمان آنان نیز به جهت پیگیری‌ مستمر در جهت اجرای موفق برنامه و اشاعه‌ی فرهنگ کتابخوانی قدردانی و تشکر کرد.

ایشان در خاتمه عنوان کرد که قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا می‌کوشد خدماتی با رویکرد امیدآفرینی در بین دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه نماید که درخت تنومند انقلاب اسلامی با پرورش فرزندان امروز از آینده‌ی روشن فردا پرده بردارد تا شاهد شکوفایی استعدادهای این نوگلان عرصه‌ی علم‌اندوزی و دانش‌افزایی در مسیر پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی باشیم.

  • منبع خبر : دریافتی