طرح آب‌رسانی و فاضلاب در شهرستان نوشهر افتتاح و عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به رست‌مکلا آغاز شد
طرح آب‌رسانی و فاضلاب در شهرستان نوشهر افتتاح و عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به رست‌مکلا آغاز شد
همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور مدیرعامل و معاونان آب وفاضلاب مازندران، فرمانداران و مدیران شهرستانی و خانواده معزز شهدا، طرح آبرسانی به روستای مزگاه و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در نوشهر افتتاح و عملیات اجرای طرح آبرسانی به رستمکلا آغاز شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی آب  وفاضلاب مازندران، مهندس برارزاده درآیین افتتاح طرحهای آبرسانی و فاضلاب در شهرستان نوشهر ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه زیرساختهای موجود در این استان برای 3 میلیون نفر جمعیت استان پیش بینی شد، گفت: این زیرساختها سالانه بین 5 تا 15 میلیون مسافر، گردشگرو جعیت غیربومی  خدمت ارایه می دهد که حاصل تلاش همکاران ما در شرکتهای خدمات رسان است.

مهندس بهزادبرارزاده بر لزوم ارتقای زیرساختها برای خدمت رسانی بهتر و مطلوب به هموطنان عزیز تاکید و تصریح کرد: اگر می خواهیم میزبان خوبی باشیم باید زیرساختها ارتقا یابد.

وی ضمن اشاره به وجود 741 حلقه  چاه و 373 دهنه چشمه و بهره مندی از 12درصد آبهای سطحی در تامین آب شرب مشترکین مازندران افزود: با نگاه مثبت دولت سیزدهم، وزیر نیرو، مدیرعامل آبفاکشور و با حمایت نمایندگان و استاندار مازندران اقدامات خوبی در بخش آبرسانی انجام شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران، به تدوین کتابچه تنش آبی در استان اشاره و تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته پروژه های خوبی را در بخش تنش آبی  تعریف کردیم به طوری که  20 شهر و 213 روستا را در این بخش  قرار دادیم که برای اجرای آن از اعتبارات کشوری بهره مند شدیم.

مهندس برارزاده، ادامه داد: دربحث محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی، دولت آبرسانی به  10هزار روستا  را در دستور کار قرار داد که در مازندران در فاز 2،  350 روستا با 870 میلیارد تومان درخواست اعتبار کردیم که در صورت تخصیص بسیاری از دغدغه های ما برطرف می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرحهای آبرسانی در غرب استان اشاره کرد و افزود: به برکت این ایام  مبارک،  شاهد اجرای پروژه های خوبی در این منطقه هستیم.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفامازندران نیز در سخنانی، با اشاره به طرح شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر نوشهرهدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ منابع آبی و محیط زیست دانست و گفت: در این طرح 5هزار متر شبکه فاضلاب به قطر 200 میلی متراجرا  و 134 منهول احداث و 200 انشعاب فاضلاب نصب شد.

مهندس افشین عبادی اعتبار هزینه شده برای  این طرح را 65 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: 1100 نفر از مزایای این طرح برخوردار شدند.

سپس مدیر امورآبفا نوشهر به تشریح اجرای طرح آبرسانی به روستای مزگاه در این شهرستان پرداخت و گفت: دراین طرح به منظور پایداری برق تاسیسات و تداوم آبرسانی به ویژه در مواقع اضطراری برای 4845 نفر از ساکنان این روستا،  یک دستگاه دیزل ژنراتور خریداری و نصب شد.

مهندس خلیلی اسماعیلی ادامه داد: برای اتمام این طرح 30 میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

فرماندار نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد خوب شرکت آب  وفاضلاب مازندران در بخش آبرسانی به مردم این شهرستان، از پیگیری ها وتلاشهای مدیرعامل و کارکنان این شرکت قدردانی کرد.

*آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به رستمکلا

در ادامه افتتاح و کلنگ زنی طرحهای آبرسانی و فاضلاب در سطح استان مازندران به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ، عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهر رستمکلا نیز با حضور معاون آبفامازندران، معاون فرمانداربهشهر و مدیران شهرستانی و خانواده معظم شهدا و جانبازان آغاز شد.

در این مراسم معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفامازندران با اشاره به افتتاح26 پروژه در بخش آب  وفاضلاب در سطح استان طی دهه مبارک فجر گفت:  برای بهره برداری از این پروژه ها در مجموع 3103 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و بیش از 904 هزار نفر از آن برخوردار می شوند.

مهندس خدابخش پورادامه داد:  همچنین در این ایام عملیات حفر 5 حلقه چاه با آبدهی 205 لیتر در ثانیه با اعتبار 150 میلیارد ریال و اجرای شبکه فاضلاب به طول 2017 متر و پیش بینی 81 میلیارد ریال  با برخورداری بیش از 33 هزار نفر آغاز خواهد شد.

وی در ادامه،  با اشاره به آغاز عملیات طرح آبرسانی به رستمکلا گفت: این طرح با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی 8هزار نفر از مشترکین در این شهرشامل حفرو تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 35 لیتر در ثانیه  و پیش بینی 30 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.