کشف کلاه‌برداری اینترنتی 3هزار و 280 میلیارد تومانی در مازندران/طرح عملياتي دستگیری متهمان تحت تعقيب/<strong data-lazy-src=
کشف کلاه‌برداری اینترنتی 3هزار و 280 میلیارد تومانی در مازندران/طرح عملياتي دستگیری متهمان تحت تعقيب/<strong data-lazy-src=
اخبار نیروی انتظامی استان که به پایگاه خبری ندای تجن رسیده است، بدین شرح است:

ندای تجن -سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف کلاهبرداری اینترنتی به ارزش 3280 میلیارد تومان و دستگیری متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولشویی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مرتضی میرزایی” با اعلام این خبر، بیان داشت: در راستاي برخورد با جرایم اینترنتی به ویژه کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان فنی و اطلاعاتی پلیس فتا در بررسی های علمی خود رد درگاه پرداخت غير رسمي را روي یک سايت شرط بندي شناسایی کردند که اقدام به اخذ اطلاعات حساب بانکي کاربران می کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائي و تحقیقات گسترده پلیسی کارشناسان پلیس فتا دریافتند، مبالغ کلاهبرداری به حساب افرادي در استان هاي شمال غربي کشور که در یکی از کشورهای همسایه تردد دارند و بخشي قابل توجهی از وجوه نیز به حساب فردی اهل و ساکن یکی از استان های همجوار واریز می شود.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه پس از 10 ماه با اقدامات فني و اطلاعاتي، مخفیگاه متهم شناسایی شد ، افزود: ماموران با اخذ نيابت قضايي در يک عمليات دقيق و غافلگيرانه متهم به پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی را در یکی از شهرستان های استان گلستان شناسایی و دستگير کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: متهم پس از دستگیری در تحقيقات و بازجوئي های فنی، ضمن اقرار به بزه انتسابي از همکاري با افرادي اهل استان اردیبل و ساکن یکی از کشورهای همسایه از طريق شبکه اجتماعي و راه اندازي درگاه پرداخت اينترنتي روي سايت شرط بندي خبر داد .

سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر مستندات و ادله دیجیتال بیش از 3280 میلیارد تومان کلاهبرداری اینترنتی در این پرونده کشف شد، افزود: 246 حساب بانکی با موجودي بالغ بر 135 میلیارد ریال با هماهنگی قضائی مسدود و متهم به اتهام افساد في الارض از طريق اخلال گسترده در نظام اقتصادي و پولشويي با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

بهشهر پایان راه سارقان ساختمان های نیمه کاره

سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از انهدام یک باند سرقت سیم و کابل برق و ساختمان های نیمه کاره با40 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “حسن عنایتی گنجی” در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات از شبکه های توزیع و سرقت از ساختمان های نیمه کاره درسطح شهرستان، موضوع در دستور کارپلیس آگاهی قرارگرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، خاطرنشان کرد: با بررسی همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی اعضای یک باند سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان شدند.

سرهنگ عنایتی تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان که با تشکیل باندی 4 نفره در این شهرستان فعالیت می کردند در عملیاتی ضربتی دستگیر و تاکنون به 40 فقره سرقت شامل، سیم و کابل برق و مخابرات از شبکه های توزیع شهری و فشار قوی و ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان اعتراف کردند.

وی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: هرگونه مواردمشکوک و سوء امنیتی را در طول شبانه روز باشماره تلفن110به پلیس اعلام و درتامین نظم وامنیت پلیس را یاری دهند.

دستگیری قاتل کمتر از 2 ساعت درقائم شهر

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از دستگيري قاتل كمتر از 2ساعت پس از وقوع قتل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “مهدی خادمی” در تشریح جزییات این خبر، گفت : شب گذشته مأموران آگاهی شهرستان در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع يك فقره درگیری منجر به قتل در سطح شهرستان ، بلافاصله جهت بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وي بيان داشت: مأموران با حضور در محل، طي بررسی‌ها و انجام تحقیقات اولیه دریافتند دو نفر جوان 20 ساله بر اثر ضربات چاقو به شدت زخمی شده که پس از انتقال به بیمارستان یکی از آنان به علت شدت جراحات وارده از ناحیه کتف و قفسه سینه فوت و فرد دیگر در آی سی یو بستری است.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر ، تصریح کرد: با انجام تحقیقات پلیسی قاتل که فردی 20ساله بوده و بلافاصله پس از وقوع قتل از صحنه متواری شده بود شناسایی و در کمتر از 2 ساعت در مخفيگاهش دستگیر شد.

سرهنگ خادمی با بیان اینکه، قاتل در اظهارات خود علت و انگيزه قتل را اختلافات شخصی با متوفی و فرد مجروح اعلام کرد، تفزود: متهم بای سیر مراحل قانونی به مزرجع قضائی معرفی شد.

کشف موتور سنگین قاچاق در ساری

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 12میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عبدالله حسن زاده” درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران یگان امداد در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری ارزش موتورسیکلت توقیفی را بالغ بر 12 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: راکب این موتورسیکلت که فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است،پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسن زاده در خاتمه ازشهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.

توقیف خودروی حامل کالای قاچاق در آمل

 سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از کشف محموله 6 میلیارد ریالی کولر قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “علی داداش تبار”، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی با اجرای طرح کنترلی در محور مواصلاتی به یک کامیونت حامل لوازم خانگی مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور 20 دستگاه کولر فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بیان این که،کارشناسان ارزش کولرهای کشف شده را بالغ بر 6 میلیارد ریال اعلام کردند، گفت:در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده ،به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را برای بررسی و پیگیری از طریق تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.

طرح عملياتي دستگیری متهمان تحت تعقيب

سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از شناسایی و دستگیری 297 نفر از محكومان و متهمان تحت تعقيب و متواري در طرح عملياتي يك روزه در سطح استان مازندران خبر داد.

سرهنگ “سید محسن جعفری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، هدف از اجراي طرح‌هاي انتظامي را افزايش احساس امنيت و همچنين کاهش جرايم در سطح جامعه عنوان كرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی کوپ های استان با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزي براي تامين امنيت تلاش مي‌كند.

وي در ادامه افرود: با هدف شناسایی و دستگیری محكومان و متهمان تحت تعقيب و متواري، طرح عملياتي يك روزه بصورت متمرکز در سطح کوپ های استان اجرا شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از شناسایی و دستگیري 297 نفر محكوم و متهم متواري طي عملیات‌های جداگانه در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ جعفری در پايان با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه بيان داشت: اجراي طرح‌هاي مشابه با هدف ارتقاء امنيت با جديت در دستور كار پليس قرار دارد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نکا

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری3سارق اماکن خصوصی و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “قاسم عزیزی “در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: در این راستا، ماموران پلیس آگاهی و دایره تجسس کلانتری 11 با انجام اقدامات پلیسی 3سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ “عزیزی” خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی ها تاکنون به 8 فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص سرقت جدي گرفته و با رعایت اصول ومقررات پیشگیرانه در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند .

کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در ” تنکابن

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف یک دستگاه خودرو نیسان و کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ”بهادر دیلمی” در تشریح اين خبر، اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی وانت نیسان حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات،خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی نیسان 2 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، کشف کردند.

سرهنگ دیلمی، ارزش چوب های مکشوفه براساس نظر کارشناسان را 100 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.