بازدید از نانوایی‌های غرب استان مازندران/طرح نظارت و بازرسی تا پایان نوروز ادامه دارد
بازدید از نانوایی‌های غرب استان مازندران/طرح نظارت و بازرسی تا پایان نوروز ادامه دارد
بازدید تیمهای ویژه نظارت و ارزیابی از عملکرد نانوایی های استان مازندران در ایام پایانی سال و نوروز 1402 به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان و مسافران استان از شهرهای غرب استان آغاز شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، در اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای خبازی در ایام پایانی سال و نوروز 1402، همزمان با آغاز کشیک نوروزی 280 نانوایی در استان، تیم‌های بازرسی استانی متشکل از فرمانداری‌ها، اداره کل غله، صمت، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و اتحادیه خبازان از 320 واحد خبازی در غرب استان بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه 880 تن سهمیه آرد فوق العاده نوروزی تخصیصی به نانوایی ها جهت مصرف خانوار می باشد اظهار داشت: در این بازدیدهای که با رویکرد نظارت بر نحوه مصرف سهمیه آرد فوق العاده نوروزی و اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در استان آغاز شد، مواردی نظیر نصب بنر کشیک نوروزی، تراکنش های متعارف، رعایت ساعت پخت، تعطیلات خودسرانه، رعایت بهداشت فردی و محیط، وضعیت وزن چانه و… مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: تاکنون از 320 واحد خبازی در شهرستان‌های چالوس، نوشهر، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر بازدید به عمل آمد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران اعلام کرد: طی بازرسی های به عمل آمده در این 6 شهرستان 21 واحد خبازی به دلیل تخلف تعطیلی خودسرانه، 49 واحد به دلیل کسری وزن چانه، 15 مورد به دلیل عدم رعایت بهداشت و 85 واحد به دلیل عدم حضور متصدی جهت برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی گردیدند.

وفائی نژاد تصریح کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح هوشمند شناورسازی سهمیه آرد نانوایی ها در کشور براساس بررسی تراکنش ها انتظار می رود نانوایان با عملکرد درست و مثبت و انجام تراکنش های متعارف از مزایای این طرح شامل 10 درصد افزایش سهمیه و پاداش 30 درصدی بهره مند شوند.

وی افزود: باتوجه به رصد و پایش تراکنشها در سامانه درصورت هرگونه مغایرت درعملکرد وعدم رعایت ضوابط ابلاغی، سهمیه واحدهای خبازی بصورت هوشمند تعدیل خواهد شد.

شایان ذکر است طرح تشدید نظارت و بازرسی از نانوایی های استان تا پایان ایام نوروز ادامه خواهد یافت.