مسافران نوروزی لباس زمستانه بپوشند/تردد در محور کندوان و هراز خطرناک است/ مواظب خزانه‌برنج و شکوفه‌های بهاره باشید
مسافران نوروزی لباس زمستانه بپوشند/تردد در محور کندوان و هراز خطرناک است/ مواظب خزانه‌برنج و شکوفه‌های بهاره باشید
مسافران از عصر روز پنج شنبه لباس های زمستانه را بر تن کنند و توصیه‌های پیشگیرانه را رعایت نمایند.

به گزارش ندای تجن- براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی و هشدار سطح نارنجی از بامداد روز جمعه 11فروردین شاهد سردشدن هوا هستیم به صورتی که دما بین 8تا 15درجه کاهش می یابد.

براساس این گزارش، از عصر روز پنج شنبه تا عصر روز جمعه مسافران لازم است تا لباس‌های زمستانه خود را به همراه داشته باشند چون وزش بادگاهی شدید همراه با بارش باران و کاهش دمای هوا بین 8تا 15درجه خواهیم داشت .

مسافران و شهروندانی که در مناطق کوهستانی سکونت دارند مواظب باشند چون در این محورها احتمال رعد و برق و تگرگ از بامداد جمعه تا اواخر وقت شنبه وجود دارد.

به این ترتیب روز جمعه زمان مناسبی برای گشت‌و گذار نوروزی در مناطق با فضای باز نیست و بهتر است در منازل، اقامتگاه‌ها و بوم گردی‌ها یا اماکن زیارتی بمانید؛ از طرفی عصر روز جمعه نیز دریای مازندران طوفانی می‌شود و مسافران ساکن در پلاژها نیاز به روشن کردن بخاری‌های خود دارند.

در ارتفاعات احتمال وقوع برف به ویژه محور کندوان از محدوده سیاه بیشه تا تونل و محور هراز تا محدوده گزنک تا بعد از تونل امامزاده هاشم وجود دارد که ممکن است روان آب و آبگرفتگی محلی هم داشته باشیم.

رانندگانی که تاری دید یا مشکلات بینایی دارند نیاز است تا در هنگام رانندگی در محوز هراز بیشتر احتیاط کنند چون احتمال ریزش سنگ و اختلال در محورهای کوهستانی به ویژه محور کندوان و هراز وجود دارد.

کشاورزانی که خزانه‌های برنج خود را آماده کرده‌اند بهتر است پوشش نایلونی آن را محکم کنند و باغداران نیز جوانه‌ها و شکوفه‌های خود را از سرما محفوظ دارند؛ کانون‌های تبلیغاتی و شهرداری‌ها نسبت به مقاوم سازی سازه‌های خود اقدام کنند.

ورزشکاران کوهنورد در این دو روز که هوا بسیار سرد و زمین لغزنده است سعی کنند تا صعود به کوه را کمی به تاخیر بیندازند تا وضعیت هوا متعادل‌تر شود .

این هوای سرد از بامداد جمعه تا پایان روز شنبه 12فروردین ادامه دارد و پس از آن احتمال هوای متعادل‌تر وجود دارد.

خبر خام هواشناسی از کانال دریافت شده است و ما آن را تنظیم کردیم.

  • منبع خبر : "روابط عمومی هواشناسی مازندران"