قسمت دوم/حجاب داشتن یا نداشتن؟
قسمت دوم/حجاب داشتن یا نداشتن؟
قسمت دوم یادداشت بهزادمختاری روزنامه نگار مازندران را در متن زیر بخوانید:

به گزارش ندای تجن – حجاب مختص فقط زن نیست که مردان هم باید پوشش شایسته داشته باشند. سال‌ها است که در جامعه شاهد پوشش نامتعارف مردان در سطح شهرها و روستاها هستیم. مردانی با شلوارک و تیشرت رکابی رفت‌وآمد می‌کنند و اگر تذکردهی متأسفانه با عتاب و توهین برخورد می‌نمایند. آیا این است حقوق برابر اجتماعی زن و مرد؟ حجاب برای زن باشد؛ ولی برای مرد نه؟

بعضی از مدعیان تکنوکرات و غرب‌زده می‌گویند آدم باید چشمانش حجاب داشته باشد. به‌راستی اگر چنین است آن‌وقت غیرت، تعصب چه معنایی پیدا می‌کند؟ من مرد هر جور خواستم بچرخم ولی زن نه؟ یا این تفکر غرب‌زده مدعی است که زن هم هر جور خواست در جامعه بچرخد. از نظر این افراد آزادی یعنی اینکه مجاز باشی هر کاری و رفتاری دلت خواست داشته باشی، آیا به‌راستی در خود غرب هم چنین آزادی تعریف شده است؟ در کشورهای اروپایی و حتی آمریکا شما برابر قانون می‌توانی در جامعه رفتار داشته باشی و اگر چهارچوب قوانین را رعایت نکنی محکمه در انتظار متخلفین خواهد بود.

چگونه مدعیان حقوق بشر خود نقض حقوق بشر می‌کنند؟ نگاهی به زندان‌های اروپا و آمریکا بیندازید تا تعداد پرشمار متخلفین ناشی از تجاوز را مشاهده کنید. آنجا که مدعی آزادی پوشش هستند پس چرا شاهد تجاوز به دختران و زنان هستند؟ چرا با وجود انواع مراکز باشگاه‌های رقص و خمر شراب و سکس، باز متخلفین به تجاوز در زندان‌ها موج می‌زند؟ مگر در فرهنگ آنان آزادی پوشش رواج ندارد و مراکز رفع نیازهای جنسی فراوان نیست.

به‌راستی در غرب هیچ خبری نیست و آنچه از غرب به ما نمایش می‌دهند یک فریب بزرگ است. برای غارت ملت ما بهترین و مؤثرترین راه نابودی هویت زن ایرانی است.

در فرهنگ زرتشت کجا پوشش عریان تبلیغ شده است لطفاً یک سند مستند منتشر کنند تا متوجه شویم در ایران باستان پوشش نامناسب برای زن ایرانی توصیه شده است؟

کوروش تنها پادشاه تاریخ باستان در جهان است که حرم‌سرا نداشته است. او مروج پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک بوده است و در فرهنگ نیک‌سیرتی هیچ جایگاهی برای عریانی وجود نداشته و ندارد.

یکی از خیانت‌های غرب به دختران و زنان ایرانی مصرف غیرمتعارف لوازم آرایشی است که حتی در خود غرب چنین میزان مصرفی وجود ندارد. در همین دوران پهلوی دوم با تمام وابستگی‌هایش به فرهنگ غربی، بازبین دختر و زن تفاوت پوشش و استفاده از لوازم آرایشی وجود داشت. عکس‌های فرح دیبا همسر سوم محمدرضا پهلوی به‌خوبی تفاوت چهره در دوران دختری تا ازدواج کاملاً مشهود است، همین شخصی که امروز نماد زنان معتقد به شعار زن، زندگی آزادی شده است بین سنین دختری خود تا ازدواج پوشش او کاملاً متفاوت است. پس چگونه دختران طرف‌دار این شعار، نوع پوشش نامتعارف را برگزیده‌اند؟ هر انسانی الگویی برای پوشش، رفتار خود معمولاً برمی‌گزیند، اینان که این‌گونه بی‌پروا پوشش نامناسب را انتخاب کرده‌اند الگویشان کیست؟

اگر حامیان زن زندگی آزادی الگویشان فرح پهلوی است که او هرگز این چنین بی‌پروا در دوران دختری خود نبوده است_ از فرح قدیسه سازی نمی‌کنم لیک می‌گویم او بین دختری خود و زن بودن خود تفاوت پوشش و رفتار داشته است_ اگر الگویشان مریم رجوی است که خود همین روسری قرمز که عروس هزار داماد است، اگر الگویشان نازنین بنیادی است که حدیث هرزگی او با برد پیت که مستند منتشر شده است، اگر الگویشان مسیح علی‌نژاد است که اساساً خود او بارها اثبات نموده برای پول و شهرت تن به هر کاری می‌دهد. پس الگویشان کدام زن است؟!

زن ایرانی در دوره باستان که ملکه آمیتیس را دارد که به پاک‌دامنی شهره است…

زن ایرانی در دوره اسلامی الگویی ممتاز به نام فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها دارد…

به‌راستی زن ایرانی امروز کدام الگو را برمی‌گزیند؟ الگویی که نماد هرزگی است یا نجابت و پاکی؟!

فراموش نکنیم که همین غرب برای زن هیچ جایگاه ممتازی قائل نمی‌باشد مگر اینکه اندام عریان خود را اول در معرض مردان نمایش بدهد بعد هویت پیدا کند. این حقیقتی تلخ اما جاری در فرهنگ مدرنیسم امروز غرب است. آمار وحشتناک تجاوز به دختران و زنان در فرهنگ غربی چنان بالاست که دیگر عادی محسوب می‌شود، لطفاً به آمار رسمی کشورهای غربی دراین‌خصوص دقت کنید.

آیا زن ایرانی دنبال‌رو محض فرهنگ غربی می‌خواهد باشد؟ آیا زن ایرانی به نام آزادی پوشش می‌خواهد خود را در باتلاق هرزگی بیندازد؟ آیا زن ایرانی عشق به مرد خودش و فرزندانش را فدای پوشش عریانی خود کند؟

چاره کار چیست؟

بخش پایانی به این راهکار خواهم پرداخت.

بهزاد مختاری