واحد چهار بخار نيروگاه نكا با قدرت بومی‌سازی به مدار تولید بازگشت
واحد چهار بخار نيروگاه نكا با قدرت بومی‌سازی به مدار تولید بازگشت
واحد چهار بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا با ظرفیت 440 مگاوات پس از بومی سازی و مونتاژ پره های ثابت اف دی فن برای اولین بار در نیروگاه و انجام تعميرات لازم وارد شبکه سراسری برق كشور شد.

 به گزارش ندای تجن – مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: با هماهنگی و مشارکت فنی متخصصان نیروگاه و توانمندی سازندگان داخل کشور پره های ثابت اف دی فن های ( فن های تامین کننده هوای بویلر) نیروگاه برای اولین بار و پره های متحرک این فن ها نیز با روش جدید بومی سازی شد.

حسینعلی تازیکی گفت: بعد از طی زمان ساخت و انتقال این پره ها به نیروگاه و نظر به نیاز شبکه برق كشور، همکاران ما فعاليتهاي لازم تعميراتي را به سرعت آغاز كردند و پس از مونتاژ و نصب پره های ثابت این فن ها، واحد چهار بخار با تلاش بی وقفه همکاران در کوتاه ترین زمان ممکن، به مدار تولید بازگشت. 

وی ادامه داد: این واحد درپي بالارفتن ارتعاش و شکستن پره های اف دی فن، از مدارتولید خارج شده بود و در بازه زمانی خروج واحد سایر فعالیتهای تعمیراتی اعم از اسیدشویی کندانسور و رفع نشتی ها در بویلر (دیگ بخار) نیز انجام شد.

 نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت توليد 2214 مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، بیش از 4 درصد برق كشور را تامین می کند.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت