اهمیت همکاری تشکل‌های مردم نهاد/لزوم تشکیل ستادهای شهرستانی/ارزیابی عملکرد فرمانداران
اهمیت همکاری تشکل‌های مردم نهاد/لزوم تشکیل ستادهای شهرستانی/ارزیابی عملکرد فرمانداران

به گزارش ندای تجن- جلسه ستاد برگزاری جشن سراسری روز دختر امروز عصر در محل دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با حضور اعضای ستاد و همین طور حضور وبیناری برخی از فرمانداران و همکاران فرمانداری برگزار شد. براساس این گزارش در ابتدای جلسه مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استان درباره این […]

به گزارش ندای تجن- جلسه ستاد برگزاری جشن سراسری روز دختر امروز عصر در محل دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با حضور اعضای ستاد و همین طور حضور وبیناری برخی از فرمانداران و همکاران فرمانداری برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای جلسه مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استان درباره این موضوع که جشن روز دختر براساس دستورالعمل معاونت امور بانوان رئیس جمهور به استان ها ابلاغ شد، گفت:ستاد برگزاری جشن سراسری گرامی داشت روز دختر با ریاست استاندار مازندران و دبیری مدیرکل بانوان و خانواده تشکیل شد.

سمیه قاسمی طوسی با بیان اینکه 3کمیته شامل برگزاری رویداد، رسانه و محتوایی پیرامون این ستاد شکل گرفت، افزود:هدف از برگزاری این جشن ایجاد نشاط و گرامی داشت مقام حضرت معصومه (س)، ایجاد فضای ارزشمندی برای دختران و بیان نگرش صمیمی حاکمیت نسبه دختران و..است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این جشن عموم دختران هستند، ادامه داد:قرار است فراخوان ها و پویش هایی با حضور دانش آموزان اتفاق بیفتد.

قاسمی طوسی با بیان اینکه ایجاد فضای کنش گری برای دختران با همکاری گروه های مردمی، تشکل های دانش آموزی و ..ادامه داد:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون های آموزش و پرورش مورد توجه است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خواستار ایجاد بستر رسانه‌ای قوی برای بزرگداشت حضرت معصومه (س) شد و گفت:شعار هفته کرامت با عنوان «چشم امیدست به پویایی‌ات»است.

در ادامه نماینده اداره کل آموزش و پرورش حاضر در جلسه بیان کرد:قرار است اجتماع دختران دهه هشتادی در یکی از مدارس یا ..انجام شود.

نماینده شهردار ساری نیز در ادامه با بیان اینکه می توانیم در برگزاری چنین جشنی همه صنوف را درگیر کنیم، افزود:ما در استان صنوف بسیاری در حوزه بانوان از جمله آرایشگران، خبرنگاران، فعالان گردشگری و..را داریم که می توانیم از آنان دعوت به مشارکت کنیم.

راحله حاجیان بر پای کارآوردن صنوف خدماتی برای برگزاری این برنامه تاکید کرد.

یزدانی مدیرامور تبلیغات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشادمازندران نیز با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری و مساجد در کنار موسسات قرآنی در استان فعالیت دارند، گفت:این موسسات می توانند خدمات خود را به مناسبت گرامی داشت مقام حضرت معصومه (س) نیم بها و همراه با تخفیف ارائه دهند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی نیز برگزاری پاتوق های دخترانه و حرف آوردها را پیشنهاد داد تا نحوه کنش گری در جامعه به دختران آموزش داده شود.

نماینده جامعه بسیج بانوان نیز به بیان برنامه هایی در این خصوص پرداخت و نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان به برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره هایی به همین مناسبت اشاره کرد.

وی افزود:برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دختران که مرتبط با ازدواج و گام دوم انقلاب و کارآفرینان، جشن بزرگ جوانان و..بخشی از برنامه های گرامی داشت دهه کرامت و گرامی داشت روز دختر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه روز زن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است، گفت: روز میلاد حضرت معصومه (س) روز دختر است که برنامه‌های آن به شکلی برگزار شود تا در ذهن مخاطبان باقی بماند.

روح الله سلگی، افزود:ما از اقشار مختلف مردم می خواهیم تا در جشن های هفته کرامت حضور یابند، لازم است به همه افراد چه آنانی که سلیقه هم خوانی دارند چه آن هایی که ندارند در نظر داشت.

سلگی بر حضور فرمانداران و تشکیل ستادهای شهرستانی تاکید کرد و ادامه داد:حتما رییس ستاد در شهرستان باید مشخص باشد و ارزیابی دقیقی از عملکرد فرمانداران خواهیم داشت.

عکس تزیینی است که مربوط به گرامی داشت روز دختر در یکی از دانشگاه ها است.