جامعه کارگری ما سختی‌ها را تحمل کرد اما پای ارزش‌های انقلاب ایستاد/مازندران ظرفیت تبدیل شدن به محور تولید را دارد/اعلام آمادگی کردم که برای احیا و ساماندهی منازل فرسوده کارگران حمایت کنم
جامعه کارگری ما سختی‌ها را تحمل کرد اما پای ارزش‌های انقلاب ایستاد/مازندران ظرفیت تبدیل شدن به محور تولید را دارد/اعلام آمادگی کردم که برای احیا و ساماندهی منازل فرسوده کارگران حمایت کنم
حسینی پور با بیان اینکه اگر جامعه کارگری ما نبود قطع و یقین در نبرد با دشمن شکست می‌خوردیم، ادامه داد: جامعه کارگری ما سختی‌ها را تحمل کرد اما پای ارزش‌های انقلاب ایستاد؛جامعه کارگری ما به جای نگاه کردن به افراد، به شاخص‌های انقلاب اسلامی نگاه کرد.

به گزارش ندای تجن-استاندار مازندران در جلسه با تشکل‌های کارگری استان که دیروز در محل سالن جلسات این نهاد برگزار شد، با تسلیت شهادت آیت الله سلیمانی، گفت:از ابتدای انقلاب تاکنون با شهادت توسعه کشور ما شتاب گرفت هرجا شخصیت و بزرگی را به شهادت رساندند انسجام ما بیشتر و تنفر ما از دشمنان بیشتر شد.

سیدمحمودحسینی پور با بیان اینکه شهید آیت الله سلیمانی در ماه مبارک رمضان دعا کردند تا مرگ ایشان سبب خیر و برکت باشد، افزود: این اتفاق افتاد که در چهارشهرستان سیل عظیم جمعیت در تشییع پیکر این عالم ربانی و همین طور در استان قم شرکت کردند و مراسم با حضور ویژه علما به ویژه آیت الله جوادی آملی که زحمت نمازخواندن را کشیدند برگزار شد که حکایت از عظمت انسان به اعمال و رفتار خودش دارد.

وی با بیان اینکه ما در جامعه کارگری هم شهدای بسیاری داریم، ادامه داد: بیش از 1هزار شهید جامعه کارگری تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد؛در حال حاضر نیز به جرات عرض می کنم که بهترین و بافرهنگ ترین و بااقتدارترین جامعه کارگری کشور در مازندران سکونت دارند.

استاندار مازندران ادامه داد:بنده به واسطه شغلم در کل کشور مسئولیت داشتم در طول یک سال و نیم گذشته نیز با جامعه کارگری ارتباط داشتم و از وضعیت آنان بی اطلاع نیستم؛جامعه کارگری ما بسیار نجیب، بافرهنگ و با اقتدار و پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادگی کردند.

وی افزود: امروز اگر رهبر انقلاب بحث تولید را یکی از شاخص‌ترین راه‌های برون رفت از تحریم بیان کردند مگر جز جامعه کارگری قشر دیگری هم هست ،هم جامعه کارگری و هم کارفرمایی مانند شرایط دفاع مقدس که طیفی از جامعه در آن نقش داشتند، این قشر نیز در جبهه اقتصادی پرچم انقلاب اسلامی را بالا بردند.

حسینی پور با بیان اینکه اگر جامعه کارگری ما نبود قطع و یقین در نبرد با دشمن شکست می‌خوردیم، ادامه داد: جامعه کارگری ما سختی‌ها را تحمل کرد اما پای ارزش‌های انقلاب ایستاد؛جامعه کارگری ما به جای نگاه کردن به افراد، به شاخص‌های انقلاب اسلامی نگاه کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه شاخص‌های انقلاب اسلامی این است که ما بعد از چهل و چهارسال که دشمنان ما بسیار تلاش کردند تا ما را متوقف کنند، افزود: همه حوزه‌ها خود را نشان دادند مهندسین و پزشکان ما هم پای کار آمدند و امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به 5کشور قدرتمند دنیا رساندند.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به اعتراف دشمنان ما به 5کشور اول دنیا رسیده است،امروز ایران به تنهایی قدرت هسته ای دنیا شد؛امروز کارگران ما نه به شعار بلکه در عمل، اقتدار خود را نشان دادند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در کشورهایی که بسیار مدعی بحث کارگری هستند ببینید چقدر رهبران‌شان برای جامعه کارگری وقت می گذارند، اضافه کرد:در جامعه ما این بحث‌ها حقیقی است اگر امروز در جامعه کارگری‌مان با افتخار پای ارزش‌های کارگری ایستادیم، گزاف نگفتیم.

وی با تشکر از همه تشکل‌های کارگری که نظام مسایل جامعه کارگری را مطرح کردند، گفت:در سال گذشته هم جلسه‌ای داشتیم که نکاتی مطرح شد که امنیت شغلی به عنوان محوری‌ترین مسایل بود؛برای امنیت شغلی در سال 1401تعداد 96واحد راکد را احیا کردیم و به چرخه کار برگرداندیم و 117درصد در اشتغال رشد داشتیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه آن چه به عنوان دغدغه شما مطرح شد ما به عنوان زیربنایی دنبال کردیم، افزود:رشد اقتصادی استان به حدود 4درصد رسید که توسط شما کارگران بود،ما و شما کارهای بزرگی با هم داریم،در حال حاضر ایران در شرایط بسیار عالی قرار دارد و سختی‌هایی که در بحث تورم در جامعه کارگری است بزودی رفع خواهد شد.

حسینی پور با بیان اینکه در دنیا هیچ کشوری نداریم که به این شدت آن را تحریم کرده باشند اما کارگران مردانه ایستادند،افزود:امروز رسیدیم به نقاطی که باید می رسیدیم به طوری که دشمن تمام تلاش خود را کرد، ما مقاومت کردیم؛هم اکنون دشمن رو به افول است چون امکانات ندارند، امروز ایران ماده خام را از کشورهای دیگر می آورد و فرآوری می‌کند و به جاهای دیگر می‌فرستدو این قدرت شماست که به رخ دنیا کشیدید.

وی افزود:شما نیز در شرایط جنگی چنین کاری کردید،هم از دشمن و هم از خودی چک خوردید؛این تورم حداکثری و رشد حداقلی را تحمل کردید، این با اراده ایمانی و مکتبی شما محقق شدو امروز بر منابع خودمان تسلط پیدا کردیم واز عمق دریاها با همت کارشناسان خودمان منابع نفت را شناسایی کردیم به طوری که در حال حاضر سایر کشورها هم از ما کمک می گیرند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مقام دوم دنیا در پهبادهستیم، ادامه داد:آمریکا که مقام اول دنیا است از پهباد ایران می‌ترسد و می گویند پهبادایران شرایط اوکراین را تغییر داد.

وی ادامه داد:دشمن دید که ما همه پیچ‌ها را گذراندیم و روی پیچ آخر رسیدیم که باید سرازیر شویم ،دست به اقدام خبیثانه زد و ستون پنجم را فعال کرد تا در درون ما اجازه ندهند یکدیگر را ببینیم و بین ما اختلاف ایجاد کنند؛متاسفانه یک عده ای از انسان‌های کم عقل و کم ظرفیت که به بن بست فکری رسیدند رفتند آن طرف آب دارند با آن‌ها همکاری می کنند چون با فضای داخل ما آشنا هستند.

حسینی پور با تشکر از مواضع انقلابی همه تشکل‌ها، گفت:اینکه در مازندران در حوزه کارگری مشکل نداریم دلیل این نیست که من خوب کار کردم دلیل آن شما هستید که خالصانه کار کردید؛ما می خواهیم مازندران رابسازیم مازندران منحصربفرد در جغرافیای جهان است و ظرفیت تبدیل شدن به محور تولید را دارد.

وی ادامه داد:مازندران می تواند تبدیل به محور تمام فعالیت‌های تولیدی در همه حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری و..شود؛در حال حاضر 10درصد از ظرفیت مازندران در اختیار تولید است و 90درصد خالی است که با کمک شما فعال می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه لازم است تا جامعه کارگری ما در طراز آبرومندترین جامعه استان قرار گیرد با توجه به ظرفیت‌هایی که مازندران دارد، افزود:همه ظرفیت‌ها را باید احیا کنیم در جهتی که همه کارگران در بحث بهداشت و درمان و کمیسیون کارگری نیاز به تلاش است.

وی خطاب به معاون سیاسی درخواست کرد تا پیگیری لازم در زمینه‌های جامعه کارگری مورد توجه باشد.

حسینی پور با اشاره به اینکه ما 500میلیارد برای اعطای وام به مجموعه اقشاری که نیازمند بودند گرفتیم که بعد از مدتی به200میلیارد ارتقا یافت، ادامه داد: در ابتدا نفری 15میلیون تومان گرفتند و بعد چند وام هم به یک خانواده دادند تا مشکل آنان حل شود.

حسینی پور با بیان اینکه بانک های استان هم اعلام آمادگی دارند، گفت:بنده وکیل مدافع قطعی جامعه کارگری هستم در تمام جلسات کارفرمایی طرفدار کارگران هستم.

وی با اشاره به اینکه دولت علاقه و توجه به جامعه کارگری دارد، اضافه کرد:باید دست به دست دهیم تا بتوانیم قدرت و ثروت عادلانه در استان توزیع شود، تا به نقطه ایده آل برسیم فاصله داریم و همه باید تلاش کنیم؛بنابراین نیاز است تا ما ضمن نقد، راه کار هم ارائه دهیم.

استاندارمازندران با بیان اینکه اگر همراه با پیشنهاد سازنده، کار را دنبال کنیم قطع و یقین موفق می شویم، ادامه داد:مازندران در حوزه کارگری ظرفیت بالایی دارد علیرغم اینکه امروز تکنولوزی جای انسان را می گیرد اما همواره تاکید کردیم که در ایجاد شغل‌های جدید اشتغال نیروی انسانی مورد نظر جریانات اشغال‌زا باشد.

وی افزود:هر مجموعه‌ای که تکنولوژی آورد حق ندارد یک کارگر را اخراج کند بلکه باید در کنار آن برای کارگر، کار فراهم کند،برای همین مرکزی برای آموزش ایجاد کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به صادرات مرکبات استان به بازار کشور چین، گفت:یک سال تلاش کردیم چون شرایط بهداشتی آن بسیار سخت است، دولت در 5محصول با کشور چین قرارداد بست که همه آن‌ محصولات در مازندران وجود دارد وما باید بتوانیم تولیدات حداکثری برای صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مازندران فقط 3بندر داریم، ادامه داد:امروز ظرفیت مازندران 30تا 40درصد پیشرفت داشت و تعداد کشتی‌ها با همت شما کارگران در بنادر افزایش یافت؛ نیاز است تا راه کارها برای حل مشکلات مازندران در بخش کارگری و چالش‌های آن محسوس باشد.

حسینی پور بیان کرد: نمایندگان مجلس در کمک به حل و فصل برخی از مسایل استان می توانند یاریگر باشند،نقش سرمایه گذار نیز در کنار جامعه کارگری و کارفرمایی لازم است؛در شورای عالی مسکن گفتم که هیچ کارگری نباید مستاجر باشد وظیفه داریم کارگران را صاحب منزل کنیم.

استاندار مازندران اعلام آمادگی کرد که برای احیا و ساماندهی منازل فرسوده کارگران حمایت کند و افزود: از زمان ثبت نام مسکن گذشت ،ما تمدید کردیم تا تعاونی‌هایی در حوزه کارگری شکل بگیرد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم کمک کنند.

حسینی پور بیان کرد:امیدواریم در تبدیل وضعیت کارگران نیز مشکلات رفع شود،بنده موافق قرارداد یک ماهه نیستم و چند بار هم این موضوع را اعلام کردم ، در حال پیگیری هستیم تا شرایط را تغییر دهیم؛اگر تشکل‌ها نظر یا مشورتی دارند به ما منعکس کنند تا در این زمینه رسیدگی کنیم.