دوره راهنمایان فرهنگی برگزار می‌شود
دوره راهنمایان فرهنگی برگزار می‌شود
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری دوره‌های آموزش گردشگری در استان، خبر داد.

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهران حسنی دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ گفت: این دوره آموزشی توسط موسسه سپنتا روژان مامطیر و تحت نظارت واحد آموزش گردشگری برگزار می‌شود.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: زبان تخصصی، سخنوری و فن بیان، اصول تفسیر معماری ایران و جهان، شناخت صنعت گردشگری، اکوتوریسم و طبیعت‌گردی، اماکن تاریخی ایران، تاریخ سیاسی، فرهنگ و اقوام و جغرافیای جهانگردی از جمله سرفصل‌هایی است که در این دوره آموزشی ارائه می‌شود.

او همچنین آموزش‌های عملی اجرای تور، فنون و مهارت‌های تورگردانی، بهداشت سفر و کمک‌های اولیه و اخلاق حرفه‌ای را از دیگر مباحث این دوره آموزشی برشمرد و یادآور شد: دوره مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی همیار گردشگری با سرفصل.های جذاب و کاربردی همراه با تور آموزشی گردشگری در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال توسط موسسه مذکور تابستان امسال برگزار می‌شود.

حسنی با اشاره به برگزاری دوره فشرده راهنمایان طبیعت‌گردی توسط موسسه پیشگامان آوا پارسه با همکاری پارک علم و فن‌آوری مرکز کارآفرینی و دانشگاه تربیت مدرس در ۱۴ اردیبهشت ماه جاری، تصریح کرد: مرجع صدور تمامی این دوره‌های آموزشی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.