هشدار مدیریت بحران؛ سیلاب محلی در انتظار مازندران/بخشداران و دهیاران آمادگی لازم را داشته باشند
هشدار مدیریت بحران؛ سیلاب محلی در انتظار مازندران/بخشداران و دهیاران آمادگی لازم را داشته باشند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای و محلی از امروز تا اواخر وقت پنجشنبه هشدار داد و از اقشار مختلف مردم خواست که در طی این مدت از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش ندای تجن- حسینعلی محمدی شیرکلایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با استناد به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر شکل گیری جریانات خنک شمالی و عبور متناوب امواج از تراز میانی جو از امروز تا اواخر وقت پنجشنبه که مناطق مختلف مازندران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت که با توجه به بارش شدید باران و احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در طی این مدت، اقشار مختلف مردم بویژه مسافران و گردشگران از توقف و اسکان در کنار رودخانه‌ها خوددادری کنند.

وی اظهار داشت: با فعال شدن این سامانه که با بارش متناوب باران، وزش باد به نسبت شدید، احتمال وقوع رعد و برق کاهش دما نیز همراه خواهد بود، علاوه بر احتمال جاری شدن سیلاب محلی و روان آب، خطر ریزش سنگ بویژه در محورهای کوهستانی مازندران نیز دور از انتظار نیست.

این مقام مسوول از بخشداران و دهیاران خواست تا ضمن حفظ آمادگی لازم، در صورت مشاهده سامانه بارشی و اطلاع رسانی محل وقوع بارش از طریق اداره کل هواشناسی، تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث اجتماعی در نظر بگیرند.

محمدی شیرکلایی همچنین از کوهنوردان هم خواست تا در این مدت از صعود به ارتفاعات استان خودداری کنند.

هشدار مدیریت بحران؛ سیلاب محلی در انتظار مازندران

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری تا ابری همراه با احتمال بارش پراکنده باران و از اواخر روز بتدریج با بارش باران و وزش باد و در روز پنجشنبه را نیز ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و از اواخر شب با کاهش ناپایداری پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از شامگاه یکشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده باران و وزش باد و در روز دوشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد و با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می‌دهد که تنکابن با ثبت دمای ۱۹.۹ و کلاردشت با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

هواشناسی مازندران پیش تر نیز با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هر گونه فعالیت دریایی را از اوایل وقت دوشنبه تا صبح روز جمعه، ناامن اعلام کرد.