تاکید بر اجرای قانون در جامعه/لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های متولی در کنار فرماندهی انتظامی
تاکید بر اجرای قانون در جامعه/لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های متولی در کنار فرماندهی انتظامی
سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر اجرای قانون در جامعه، گفت: طرح عفاف و حجاب پاسخگویی به مطالبات به حق مردم است که همه دستگاه‌های متولی امر باید پای کار بیایند.

به گزارش ندای تجن – سردار “مرتضی میرزایی” با بیان این مطلب، عنوان داشت: یکی از مطالبات به حق مردم، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان از مسئولان، رعایت عفاف و حجاب در جامعه و وظایف قانونی است که قانونگذار برای آن در جامعه تعیین کرده است. وی با بیان اینکه در همه کشورها قوانینی وجود دارد که مردم آن کشور باید نسبت به آن تمکین کنند، افزود: در نظام اسلامی و کشور عزیز ما ایران نیز قوانینی وجود دارد که همگان باید از آن تبعیت کنند تا نظم و امنیت در جامعه برقرار شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: یکی از مواردی که در قانون به آن پرداخته شده، موضوع رعایت عفاف و حجاب در جامعه است و قانون گذار در خصوص ترک فعل آن جرم انگاری کرده و ضابطان قضایی بر اساس ضوابط و مقررات، موظف به برخورد با مجرمان و تخلفات در این حوزه هستند. سردار میرزایی اظهار کرد: مطالبه جدی مردم در بخش عفاف و حجاب از مسئولان، رده‌های اجرایی و از ضابطان دستگاه قضایی برخورد بدون اغماض و با قاطعیت است.

وی با اشاره به طرح های ویژه فراجا در حوزه عفاف و حجاب در استان از هماهنگی با مسئولان قضایی و استانی در خبر داد و افزود: این طرح از  ۲۶ فروردین در استان کلید خورد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: در خصوص مطالباتی که مردم در این حوزه دارند، پلیس به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و این مطالبات را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شیوه برخورد پلیس در موضوع عفاف و حجاب، گفت: در طرح ناظر یک، در مرحله اول برخورد با کشف حجاب در داخل خودرو به صورت تذکر و ارسال پیامک است که این کار در حال انجام است و در صورت تکرار توقیف خودرو به صورت سیستمی و در مرحله سوم توقیف خودرو به صورت فیزیکی و معرفی فرد به دستگاه قضائی است.

اعتراض نسبت به پیامک نخست

سردار میرزایی با بیان اینکه افراد می‌توانند نسبت به پیامک ارسالی اعتراض داشته باشند، افزود: برای بار اول پلیس ادعای آنان را قبول می کند اما در صورت تکرار موضوع با افراد، برابر قانون رفتار خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شیوه اجرای طرح ناظر 2 که برای متصدیان واحدهای صنفی است، تصریح کرد: در مرحله اول تخلفات با توجه به بارکد هر واحد صنفی، پیامک تذکر از طریق سامانه و پنل پیامکی ارسال می شود و در مرحله دوم واحد صنفی مربوطه توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی رأساً به مدت یک هفته پلمب و درمرحله سوم و پس ازآن درصورت تکرار برای هرمرحله یک پرونده قضایی تشکیل می شود و پرونده با ذکر تعداد جرم در قالب پرونده الکترونیکی برای اعمال قانون به مرجع قضایی ارسال می شود.

لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها برای اجرای قانون در بخش‌های گردشگری

وی با بیان اینکه استان مازندران به واسطه اینکه در مسیر گردشگری قرار دارد، شرایط آن نسبت به استان‌های دیگر متفاوت‌تر است، گفت: در بخش‌های گردشگری و تفرجگاه‌ها نیز ما برنامه‌هایی داریم که با همیاری و همکاری سایر سازمان‌ها انجام خواهد شد و مردم هم باید در این مسیر به ما کمک کنند تا این وظیفه به درستی انجام گیرد.

سردار میرزایی در پایان خاطرنشان کرد:  هدف دشمنان و معاندان نظام ترویج بی بندوباری و بی عفتی در جامعه است و وظیفه آحاد جامعه هوشیاری در برابر این توطئه ها و خنثی سازی آن است .

  • منبع خبر : به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس،