نقش تاثیرگذار مهارت‌آموزی برروی کاهش آسیب‌های اجتماعی/افزایش احساس ارزشمندی افراد با یادگیری مهارت
نقش تاثیرگذار مهارت‌آموزی برروی کاهش آسیب‌های اجتماعی/افزایش احساس ارزشمندی افراد با یادگیری مهارت
افراد آسیب‌دیده و آسیب پذیر که عموماً در نقاط ضعیف شهری و روستایی سکونت دارند با ارتقاء وضعیت شغلی، افزایش دانش فنی و همچنین ارتقای سلامت روانی، احساس مهم بودن داشته و با مسئولیت پذیری در خود و جامعه و درک واقع بینانه از زندگی همراه با امید به آینده رویکرد مناسبی ایجاد خواهند کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، درویشی مدیرکل گفت: با توجه به اینکه خانواده و محیط زندگی از جمله ارکان اصلی زندگی و تشکیل شخصیت هر فرد است، گاه بنا به دلایلی افراد از داشتن چنین نعمت هایی محروم شده و به انواع آسیب های روحی، روانی و اجتماعی دچار می‌شوند که در نهایت ممکن است در برخی از این افراد موجبات آسیب رساندن به خود و جامعه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: افراد آسیب‌دیده و آسیب پذیر که عموماً در نقاط ضعیف شهری و روستایی سکونت دارند با ارتقاء وضعیت شغلی، افزایش دانش فنی و همچنین ارتقای سلامت روانی، احساس مهم بودن داشته و با مسئولیت پذیری در خود و جامعه و درک واقع بینانه از زندگی همراه با امید به آینده رویکرد مناسبی ایجاد خواهند کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با ذکر این عنوان که آموزش های فنی و حرفه ای می تواند نقش تاثیرگذاری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد، اظهارداشت: مهارت آموزی موجب بهبود وضعیت شغلی، سلامت روانی، روابط فردی و روابط اجتماعی در افراد آسیب دیده می شود.

ایشان افزودند: در سال گذشته 6۷۱ نفر در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، ۳۹ کودک کار، ۴۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۱۲۴۴ نفر از معتادین بهبود یافته تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفته که پس از کسب گواهینامه مهارت از طریق دستگاه‌های حامی مساعدت‌های لازم برای ایجاد اشتغال و خودکفایی مالی صورت گرفت.

درویشی دبیر شورای مهارت مازندران در خاتمه، گفت: توجه جدی تر مسئولین به سازمان‌های آموزشی و بالاخص سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله ضروریات مطرح شده در آینده بوده زیرا این نهاد، آموزش های خود را غالبا به صورت رایگان در اختیار نقاط حاشیه نشین و افراد آسیب ‌دیده قرار می‌دهد.