آغاز دوازدهمین دوره طرح ملی شباب الرضا از 25 اردیبهشت/برگزاری اختتامیه طرح شوق تلاوت 27 اردیبهشت در مرکز مازندران
آغاز دوازدهمین دوره طرح ملی شباب الرضا از 25 اردیبهشت/برگزاری اختتامیه طرح شوق تلاوت 27 اردیبهشت در مرکز مازندران
دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم از آغاز ثبت نام طرح ملی «شباب الرضا» از 25 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: مرحله نهایی و اختتامیه طرح ملی «شوق تلاوت» نیز در 27 اردیبهشت‌ماه در ساری برگزار می‌شود.

 

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، پیش از ظهر امروز، نشست خبری و مطبوعاتی دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت «شباب الرضا» و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در محل اتاق کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد. در این نشست حسین مقدم‌کیا با اشاره برگزاری طرح ملی تلاوت قرآن کریم با عنوان شباب الرضا، اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۹۱ با هدف کشف استعدادهای قرآنی نوجوانان در کشور آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت به‌عنوان پشتیبان و حامی این طرح هستند، ستاد دائمی این طرح از همان سال ۱۳۹۱ در مستقر ایجاد و مستقر شد.

مقدم‌کیا با بیان اینکه این طرح آموزش ۶ ساله‌ای برای رشد و استعدادیابی نوجوانان است، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح سه دوره دو ساله مقدماتی، عالی و پیشرفته ایجاد شد که هر سال به سه ترم چهار ماهه تقسیم می‌شود‌.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور با اشاره به انتخاب نوجوانان به‌واسطه از الگوبرداری از اساتید بزرگی همچون عبدالباسط و … عنوان کرد: پس از آن نوجوانان در موارد قرآنی تخصصی آموزش دیده و رشد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال دوازدهمین دوره این طرح ملی برگزار می‌شود، اعلام کرد: امکان ثبت‌نام در این طرح برای دختران ۱۰ تا ۱۵ ساله و پسران هشت تا ۱۵ ساله در دو بخش حضوری و مجازی از ۲۵ اردیبهشت ماه تا آخر خرداد ماه با مراجعه به آدرس اینترنتی www.melitelavat.ir امکان‌پذیر است.

مقدم‌کیا از جذب ۶ هزار نوجوان در طول این مدت خبر داد و گفت: این طرح از سال ۱۳۹۱ در ساری در حال اجرا است، منتخبان به جزیره کیش، لبنان و سوریه اعزام شدند، حداقل سالی هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نامی داریم.

جزئیاتی از برگزاری اختتامیه طرح قرآنی شوق تلاوت

مقدم‌کیا از برگزاری اختتامیه طرح (شوق تلاوت) خبر داد و بیان کرد: همچنین برای افزایش انگیزه و ایجاد رقابت، رقابت‌های قرآنی طرحی به‌نام (شوق تلاوت) طراحی شد که مراسم اختتامیه ۲۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد ساری برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب الرضا گفت: جایزه برندگان طرح شوق تلاوت در بخش‌های قرائت، مفاهیم و حفظ سفر به کربلای معلی است که اواخر خرداد ماه در قالب کاروان ۲۵ نفره اعزام می‌شوند.  

وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه طرح شوق تلاوت از ۴۱ نوجوان شامل؛ پنج دختر و ۳۷ نفر پسر تقدیر به‌عمل می‌آید.

برگزاری جشنواره بزرگ مد و لباس در مرکز مازندران

حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست خبری با بیان اینکه مازندران در حوزه‌های فرهنگی و هنری سرآمد است، تاکید کرد: در عرصه قرآن هم استعدادهای برتر زیادی داریم.

وی با اشاره به هم‌افزایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با دستگاه‌های دیگر، یادآور شد: هدایت نوجوانان دوستدار زبان مازندرانی به سمت شرکت در طرح‌های قرآنی و نهج البلاغه نیز در دستور کار است.

جوادی ضمن اعلام آمادگی از طرح‌های این‌چنینی، اعلام کرد: ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه جشنواره بزرگ مد و لباس با ۸۷ برند مختلف در بوستان ولایت مرکز مازندران برگزار می‌شود.