بررسی سلامت روانی متهم به قتل آیت‌الله سلیمانی در پزشکی قانونی
بررسی سلامت روانی متهم به قتل آیت‌الله سلیمانی در پزشکی قانونی
مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: پزشکی قانونی استان هنوز در مورد وضعیت سلامت متهم به قتل عضو مجلس خبرگان رهبری تا لحظه تنظیم خبر 20 اردیبهشت هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی و قطعی نکرده است.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران دکتر علی عباسی با بیان اینکه معاینات و مصاحبه های اولیه با قاتل با سرعت و در عین حال با دقت در جال انجام است گفت : باید معاینات دقیق روان پزشکی و ارزیابی ها، آزمایش ها و آزمون های روانی مختلفی در زمینه آن انجام شود که همه این موارد نیازمند صرف زمان کافی است و در یک زمان کوتاه اظهارنظر قطعی درباره این گونه موارد ممکن نیست.
عباسی تصریح کرد: در ارزیابی های روانی متهم، تشخیص بیماری روانی به دلیل تاثیر در تصمیمات کیفری دارای اهمیت است و دادستان در این بخش از تحقیقات قضایی می خواهد، بداند که آیا اختلالات روانی فرد به شدتی بوده که متهم در زمان ارتکاب جرم فاقد قوه تمیز باشد و به عبارت دیگر شدت بیماری روانی به این حد بوده که او بر رفتارش آگاه نباشد و مغایرت رفتار خود با قانون را درک نکند یا خیر.
عضو شورای قضایی استان یادآور شد : حساسیت موجود در این پرونده باعث شده که جلسه با حضور کارشناسان این اداره کل در حال انجام است و نتیجه معاینات اولیه آن در کمترین زمان ممکن به اعلام خواهد شد.
گفتنی است :روز پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بانکی در بابلسر مورد سوء قصد قرار گرفت و جان باخت. پایان پیام/