150میلیون لیتر بنزین در سال 1401 صرفه‌جویی شد/نشانی سامانه گازسوز کردن خودرو
150میلیون لیتر بنزین در سال 1401 صرفه‌جویی شد/نشانی سامانه گازسوز کردن خودرو
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت : با اقبال مردم و رویکرد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در توسعه مصرف گاز سی ان جی از سرمایه گذاران و ایجاد جایگاههای سی ان جی استقبال می شود تا مصرف بنزین در استان کاهش یابد

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی ، سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با اشاره به اینکه باید در فرهنگسازی استفاده از سوخت پاک تلاش کرد ،گفت: در سال 1401 با مصرف حدود 214 میلیون کیلوگرم گاز سی ان جی توسط خودروها در مازندران حدود 150 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد .

رجب پور افزود : مبلغ ریالی این مقدار صرفه جویی حدود 450 میلیارد تومان می باشد .

سبحان رجب پور گفت : سوخت سی ان جی مصرف شده خودرویی در سال 1400 مازندران حدود 227 میلیون کیلوگرم می باشد .

سبحان رجب پور ادامه داد : با توجه به فعالیت 88 جایگاه سی ان جی در حوزه عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری  ، مصرف بنزین در سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است ، این در حالی است که در مصرف سی ان جی در همین مدت 6 درصد کاهش مصرف دیده می شود.

وی اظهار کرد : دلیل کاهش مصرف سی ان جی در سال 1401 قطعی مقطعی گاز در ماههای سرد سال و تعطیلی جایگاههای سی ان جی بود .

وی با برشمردن مزایای استفاده از سوخت گاز سی ان جی ، اظهار کرد : با استقبال مردم در استفاده از گاز سی ان جی به جای بنزین به غیر از صرفه جویی در سوخت فسیلی ، ارزان بودن ، صرفه اقتصادی خانواده ، کمتر شدن آلودگی های زیست محیطی و هوای پاک را به دنبال خواهد داشت .

رجب پور مدیر منطقه ساری تاکید کرد : در حال حاضر تعداد 14520 خودرو در مازندران گاز سوز شده و 147 خودرو در انتظار و در مجموع 14667 خودرو برای گاز سوز شدن ثبت نام کرده اند .

رجب پور تاکید کرد : 99 درصد خودروهای ثبت نامی برای گاز سوز شدن مراحل را به پایان رسانیده و در حال حاضر گاز سوز هستند .

مدیر منطقه ساری از مردم خواست تا با ثبت نام در سامانه www.gcr.niopdc.ir نسبت به گاز سوز کردن خودروی خود اقدام نموده تا شاهد آلودگی زیست محیطی کمتری در شهرها باشیم