نشست هم‌اندیشی مدیران شهری ساری پیرامون راهبردهای توسعه سرمایه‌گذاری شهری/سازمان سرمایه گذاری ایران خواستار اولویت‌بندی و معرفی پروژه‌ها شد
نشست هم‌اندیشی مدیران شهری ساری پیرامون راهبردهای توسعه سرمایه‌گذاری شهری/سازمان سرمایه گذاری ایران خواستار اولویت‌بندی و معرفی پروژه‌ها شد
نشست هم اندیشی پیرامون راهبردهای توسعه سرمایه‌گذاری شهری صبح امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در شهرداری ساری برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه که با حضور سید حسن احمدی، سید افشین راسخ، علی عاشقان، سبحان بخشی، میر رحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی اعضای شورا ، دکتر ابوالفضل کوده یی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، محمد حسین قبادی شهردار، رضایی فرح آبادی، حسینی و سعیدی معاونین شهرداری و مدیران سازمان سرمایه گذاری برگزار شد ، سید افشین راسخ عضو شورای شهر ساری در سخنانی گفت: یکی از راهبردهای مهمی که می‌تواند به شهرداری کمک کند علاوه بر حوزه درآمد، نگاه به حوزه سرمایه گذاری است.


وی با بیان اینکه باید در این حوزه از مشاورین قوی استفاده کرد، افزود: طرح های مختلفی وجود دارد که انشالله بتوانیم از حضور سرمایه گذار استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران نیز در این نشست با اشاره به رسالت سازمان سرمایه گذاری مبنی بر کمک به حضور سرمایه گذار و توسعه سرمایه‌گذاری ابراز امیدواری کرد بتوانیم در این چهارچوب برای پروژه های شهر ساری در کوتاه مدت با توجه به مجوزهای صادر شده کاری انجام دهیم.
دکتر کوده ای تاکید کرد: باید شورا و شهرداری متعهدانه همراهی کنند تا بر اساس وظایف محوله کار را پیش ببریم .
وی گفت: ما دو کار انجام می‌دهیم تشویق برای حضور سرمایه گذار و حمایت از سرمایه‌گذاری ضمن اینکه تامین امنیت سرمایه گذاری هم با ماست و این امر سبب می شود تا سرمایه گذار قانع شود تا با ما همکاری کند.


مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین بخشهای سرمایه گذاری، حوزه پسماند است که می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد ضمنا برای حضور سرمایه گذار خارجی باید تیم قوی و مسلط به همه حوزه های مدیریتی و حقوقی برای مذاکره وجود داشته باشد که بحمدالله استان مازندران از لحاظ نیروی انسانی و متخصص دچار کمبود نیست.
وی ادامه داد: برای حضور سرمایه گذاران باید مشوق هایی وجود داشته باشد که سبب تسهیل حضور آنان شود لذا از همین الان پیگیر منابع مالی و تامین امکانات باشید.
کوده یی با بیان اینکه پروژه ها باید بر اساس اهمیت اولویت بندی و به ما معرفی شوند، گفت : طبق مذاکراتی صورت گرفته بنا شد در هر استان ده پروژه شاخص مشخص و معرفی شود.

سبحان بخشی عضو شورای شهر ساری یادآور شد : در سال ۱۴۰۰ خدمت آقای دکتر کوده یی رسیدیم و ایشان فرمودند ابتدا باید پروژه ها مشخص و معرفی شود و با رفع مشکلات پروژه و دریافت مجوزهای گوناگون به آن ورود کنیم . در حال حاضر شهرداری ۷ پروژه تقریبا بزرگ به شورا معرفی کرده که در حال طی مراحل مختلف می باشد تا طرح آماده شود.
وی گفت: خوشبختانه امروز نماینده محترم ولی فقیه، استاندار، فرماندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پای کار هستند و تقاضای ما از سازمان سرمایه گذاری این است که به ما کمک کنند تا بتوانیم اهداف مورد نظر شهر ساری را پیش ببریم.


میر رحمان میرشجاعی دیگر عضو شورا از مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری ایران خواست با توجه به تجربه ای که دارند مشاورانی معرفی کنند تا طرح ها زودتر آماده شود چون برای آماده سازی فعلی طرح ها شهرداری دچار مشکلات عدیده ای می باشد.
وی اظهار داشت: شاید اگر سرمایه گذار بر سر پروژه ها حضور پیدا کند، راغب شود حتی در مسائل زیر ساختی ورود کند.


سید ذوالفقار شریفی عضو شورای شهر ساری بیان داشت: بعد از نشست سال ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی افتاد که از جمله آن رفع برخی موانع سرمایه‌گذاری بود .
وی متذکر شد: سرمایه گذار دنبال منافع خودش می باشد.در شهر ما یکی از پروژه های مهم پروژه نارنجستان است. ما از شهرداری خواستیم در این پروژه حداقل یک راه را بازگشایی کند تا بتوانیم این پروژه را پیش ببریم.
شریفی تصریح کرد: با توجه به حضور شهردار انقلابی، با انگیزه و جوان که با ۹ رای قاطع به این سمت انتخاب شد، امید زیادی وجود دارد که این پروژه ها به مرحله اجرا برسد.
وی تعیین مشوق ها برای حضور سرمایه گذاران را ضروری خواند.

سید حسن احمدی گفت: از وجوه تمایز شهر ساری در بحث سرمایه گذاری وجود کانون های گردشگری و اماکن تاریخی است .
وی افزود: برای شهر ما بحث فاینانس بسیار مناسب است و با نشست هایی که صورت می‌گیرد می‌توان میزان بازپرداخت آن را مشخص کرد.
احمدی یادآور شد: طرح های نارنجستان، ابن شهر آشوب و پارک صفراباد از پروژه‌های شاخص و جذاب شهر ساری می باشد. البته باید یک سری تغییرات در آن صورت پذیرد.
حتی در طرح های در دست مطالعه مانند فاز دو پارک ملل یا پارک شهید نوبخت (سکوتپه) میتوان با کمک سازمان سرمایه‌گذاری به نتیجه رسیدچون سازمان می‌تواند به ما بگوید که چگونه به سمت جذب سرمایه و شناسایی منابع مالی برویم.

علی عاشقان عضو دیگر شورای شهر ساری گفت: شهر ساری می تواند میزبان سرمایه گذاران باشد چراکه ما می‌توانیم با طرح های جذاب و بسته های تشویقی مناسب سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.
وی تاکید کرد: این حق مردم شهر ساری است تا بتواند از امکانات خدادادی مانند دریا و جنگل و کوه استفاده کنند.

محمد حسین قبادی شهردار ساری نیز اظهار داشت : امروز شهرداری از فکر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان پا را فراتر گذاشته و به سمت اجرای طرح و پروژه رفته است همچنین فضای آرامی بر شهرداری حکمفرما است و این جای شکر دارد.
وی گفت: قریب به سه سال است که هیچ پروژه ای در ساری اجرا نشده اما اکنون این عزم‌و اراده در مدیران شهرداری و همچنین اعضای شورا وجود دارد که کار پیش برود.
شهردار ساری خاطر نشان کرد: از ابتدای حضور در شهرداری به فکر اجرای پروژه هایی بودیم‌که سرمایه برگردد.تا کنون حدود ۱۰ طرح مشخص و تهیه شده و هم شهرداری و هم شورای شهر می داند که می‌خواهد چه کاری انجام دهد.
وی با بیان اینکه بخشی از بدهی های انباشته پرداخت شده ، گفت: معضلات کم‌نیست، به همین دلیل جلسات متعددی حتی با وزیران صورت گرفته تا بتوانیم‌ مشکلات را کمتر کنیم.

در همین راستا برای اولین بار جلسه ای در سطح نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت ماهانه تشکیل خواهد شد تا مشکلات و معضلات شهر بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.
قبادی تصریح کرد: اعضای شورای شهر و شهرداری روی ظرفیت سازمان سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه گذار حساب خاصی باز کرده اند و انشاالله بتوانیم جلسات پیوسته‌ای را در این خصوص برگزار کرده و به نتایج مطلوب برسیم .