انقراض نسلی در مازندران آغاز شد/تداوم غربالگری با هدف پیشگیری و تشخیص بهنگام و درمان ناباروری
انقراض نسلی در مازندران آغاز شد/تداوم غربالگری با هدف پیشگیری و تشخیص بهنگام و درمان ناباروری
غربالگری با هدف پیشگیری و تشخیص بهنگام و درمان ناباروری که در سال ۱۴۰۱ از مهم ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود در سال ۱۴۰۲ آسیب شناسی و با رفع نواقص و تقویت نقاط قوت تداوم خواهد یافت. 

 

به گزارش ندای تجن- مدير گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت : انقراض نسلی در مازندران آغاز شده اما همچنان جای امیدواری است.

دکتر محسن سلیمانی راد در جمع مسئولان و کارشناسان جوانی جمعیت و سلامت مادران شبکه‌های بهداشت سطح استان به میزبانی شهرستان عباس آباد با بیان اینکه تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۱۴۰۲ برای انجام وظایفش در قانون جوانی جمعیت قابل تقدیر است، گفت : همه واحدهای حوزه بهداشت برای سلامتی خانواده تلاش می‌کنند .

وی افزود: هفته ملی جمعیت فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ فرزند پروری و جوانی جمعیت و تغییر فرهنگ نیازمند ارتقا فعالیت ها و فضاسازی های اجتماعی است و اقدامات نباید غیر جامع و برای رفع تکلیف باشد.

دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه بحث جمعیت موضوعی ملی و قانونی است گفت: موضوعی که به صراحت در سیاست های جمعیتی آمده ، جبران کاهش نرخ باروری است که برای تحقق این مهم فعالیت های کمی و کیفی اثرگذار است.

مدير گروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشكي مازندران با بیان اینکه قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه با ۹ کمیته زیرمجموعه بطور پیاپی فعالیت دارد گفت : مهار، پایش، پیشگیری و کاهش سقط خود به خودی جنین ؛ برنامه جامع آموزش و فرهنگسازی فرزندآوری بصورت آموزش آبشاری ؛ توانمندسازی ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و اقناع سازی جمعیت تحت پوشش از مهم ترین برنامه های قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ارتقا فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: غربالگری با هدف پیشگیری و تشخیص بهنگام و درمان ناباروری که در سال ۱۴۰۱ از مهم ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود در سال ۱۴۰۲ آسیب شناسی و با رفع نواقص و تقویت نقاط قوت تداوم خواهد یافت. 

در ابتدای این نشست دکتر تبسم پورنگ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عباس آباد در سخنانی ضمن خیرمقدم گویی بر نقش آفرینی همه فعالان عرصه سلامت در جوانی جمعیت تاکید کرد و اظهار داشت: جمعیت و جوانان هر سرزمین سرمایه های آن محسوب و عاملی مهم در پویایی و نشاط و بالندگی جامعه می شود.

در ادامه این نشست کارشناسان استانی و شهرستانی ضمن تحلیل برنامه های پیش روی ، فعالیت های خود را با یکدیگر تبادل نظر کردند.

  • منبع خبر : قرارگاه جوانی جمعیت