راه‌اندازی دستگاه ایستگاه مرکزی در زیرآب/متاسفانه بعد از گذشت ۸ماه هنوز با مالکین جمشیدآباد به نتیجه نرسیدیم
راه‌اندازی دستگاه ایستگاه مرکزی در زیرآب/متاسفانه بعد از گذشت ۸ماه هنوز با مالکین جمشیدآباد به نتیجه نرسیدیم

به گزارش ندای تجن– به مناسبت ۲۷اردیبهشت ماه روز ارتباطات وروابط عمومی، نشست خبرنگاران شهرستان سوادکوه با رئیس اداره مخابرات جعفر محسنی برگزار شد. رئیس اداره مخابرات شهرستان سوادکوه، گفت: به عنوان نمادین شروع پروژه نجما درشهرستان سوادکوه بوده است. در سوادکوه پروژه FTH( اف، تی، اچ) بر کل شهر پل سفید وشهرک فرهنگیان در […]

به گزارش ندای تجن– به مناسبت ۲۷اردیبهشت ماه روز ارتباطات وروابط عمومی، نشست خبرنگاران شهرستان سوادکوه با رئیس اداره مخابرات جعفر محسنی برگزار شد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان سوادکوه، گفت: به عنوان نمادین شروع پروژه نجما درشهرستان سوادکوه بوده است. در سوادکوه پروژه FTH( اف، تی، اچ) بر کل شهر پل سفید وشهرک فرهنگیان در توسعه فیبر می توانیم با توجه به ظرفیت به ۲۵۶مشترک داده شود.

محسنی افزود: برای شهر زیرآب قرار بر این است در خرداد ماه دستگاه ایستگاه مرکزی که دایر شده است راه اندازی وسرویس به مشترکین داده می شود.

وی به توضیح به مزایای فیبر بیان کرد: پهنای بیشتر تا ۳٠٠مگا در ثانیه سرعت را افزایش می دهد. سرویس‌های VDSL,ADSL سرویس‌های. موجود است که سرویس VDSL تا حدود ۵٠مگا افزایش ۱٠ برابر است.

این مسئول با بیان اینکه امسال ،سال مهار تورم ورشد تولیدات است تمامی واحدهای صنعتی به سرویس پیشرفته متصل شوند. شهرک شورمست متصل خواهد شد. وشامل تمامی افرادی است که ساکن شهرک هستند.

محسنی درتوضیح به اینکه برای سوادکوه وسوادکوه شمالی وبشل در سال 1400 اجرای پروژه شروع شد ودر سال ۱۴٠۱ به بهره برداری رسید، ادامه داد: تعداد ۲۵۶مشترک را سرویس HTL (اچ، تی، ال) داده می شود.

محسنی برای واگذاری سرویس‌های FTH( اف، تی، اچ) گفت: هزینه اولیه واگذاری این سرویس‌ها بالا است حدود یک میلیون تومان است. ویژگی این سرویس‌ها به صورت فیبر است وبه هیچ عنوان سیم مسی نیست در داخل منزل است وبا توجه به شرایط پرداخت با صرفه خواهد بود.

محسنی افزود: در سوادکوه وسوادکوه شمالی برای حفاری خیابان‌ها نیاز به همکاری مسئولین فرماندار وشهردار بود که خوشبختانه همکاری لازم را داشتند. وباید برای اینکه از سرویس مخابرات استفاده شود مشترکین همکاری ومشارکت لازم را داشته باشند. نیاز مشترکین مجتمع ها واپارتمان‌ها با تراکم بالا در فاز اول مورد نظر است در فاز بعد مشترکین خانگی صورت می گیرد.

محسنی با اظهار اینکه جنس شرکت مخابرات ورسانه یکی است چرا که هدف هر دو برقرار کردن ارتباطات بین مردم است. در بحث سرقت‌ها به خاطر استفاده از کابل های هوایی است همچنان نیاز به حمایت ارگان‌های نیروی انتطامی، قضایی به کار می ‌آید. در سطح شهر زیراب در سه ماهه از ۲۳بهمن تا الان خوشبختانه سارقین دستگیر شدند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان سوادکوه در توضیح این نکته که واگذاری زمینهایی که باید عملیات مخابراتی انجام شود به صورت ابلاغیه ای است که زیر نظر وزارت خانه اطلاع داده شده است. زمین به صورت رایگان در اختیار شرکت مخابرات قرار می گیرد. متاسفانه بعد از گذشت ۸ماه هنوز با مالکین جمشید آباد به نتیجه نرسیدیم.

محسنی عملیات ساخت وساز در شرکت مخابرات را بستگی به مجوز سایت می داند. در شهرستان سوادکوه راه اندازی سایت درکارمزد مرحله کلنگ زنی انجام شد به نام شهید امنیت وطن اذرنگ نامگذاری شده است.

مناطقی که مجوز سایت داده شده است درسوادکوه وسوادکوه شمالی سایت حاجی کلا، خطیرکوه، ولی پی، برنت، لفور، پاشا کلا، امام کلا، که زمین‌ها با مشارکت مردم به شرکت مخابرات به صورت حقوقی، رسمی سند در اختیار مخابرات قرار می گیرد. نمونه آن در دراسله با قیمت بسیار مناسب دفتر مخابرات دراسله تحویل داده شد.

محسنی با اظهار به این نکته که طرح‌های تشویقی هم برای سرویس با مودم دارند، افزود: برای مشکلات مردم منطقه سرخ کلا تپه وجوارم، به خاطر محدودیت قانونی باید به صورت ابلاغ به ما اطلاع داده شود تا اقدامی صورت بگیرد وروستاها هم با بحث خصوصی سازی متاسفانه مقرون به صرفه نیست.

  • منبع خبر : سیده زینت موسوی پور