همایش روابط عمومی در شهرستان سوادکوه برگزار شد
همایش روابط عمومی در شهرستان سوادکوه برگزار شد
همایش روابط عمومی به مناسبت گرامی داشت هفته روابط عمومی در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

به گزارش ندای تجن -معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سوادکوه درهمایش روابط عمومی که با حضور مسئولان ادارات، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه در سوادکوه برگزار شد، گفت: مناسبت دارد با ایام شهادت امام صادق (ع) با کلام ندای قرآن کریم نتیجه بگیریم درطول حکومت ۷٠ ساله بنی امیه وبنی عباس خلفای متعددی رفتند وآمدند اما با وجود ظلم وفشار فراوانی که بر اسلام وشیعیان وارد شد امام صادق (ع) وامام باقر (ع) کار کردند وبواسطه عملکرد خوب آن‌ها امروز اسلام وشیعه پابرجاست.

علی جانبازی افزود: کار امام باقر (ع) وامام صادق (ع) به حرف زدن نبود بلکه در عمل هم ثابت شد، توجه آنان به علم آموزی سرآغازی برای تاسیس 2هزار دانشگاه بود. هر انچه شیعه دارد به خاطر تبلیغ علم بود که امامان انجام دادند.

جانبازی با بیان اینکه امامان ما در آن زمان جنگ ترکیبی که وجود داشت با ترویج علمی وشناخت دشمن توطئه دشمن را خنثی کردند. امروز دشمنان به لحاظ فرهنگی واجتماعی برای مردم گام بر می دارند.

معاون سیاسی فرمانداری شهر ستان سوادکوه با اظهار به اینکه منطقی که مقام معظم برای جهاد تبین بیان نمودند در این است که امروز با شرایط زمان ومکان با منطق با دشمن مبارزه کنی ودرجهت تعلیم واستعلام نظام با این راهبرد ارتباطات است.

این مسئول بیان کرد: در مجموعه ادارات وروز ارتباطات سخت افرار ودرحوزه ارتباطات ونرم افزار وروابط عمومی این دو مکمل یکدیگر هستند.

جانبازی انتظار حضور وپررنگ بودن ادارات ونهادها در همایش روابط عمومی در شهرستان سوادکوه را داشت وافزود:نداشتن ۴۵روابط عمومی در ادارات شهرستان سوادکوه یعنی آن اداره خروجی کار نخواهد داشت ونمی تواند اداره موفقی باشد چرا که کارهایی که در ادارات انجام می شود به مردم گفته نمی شودویک حلقه مفقوده به حساب می آید.

جانبازی با اشاره به آغاز ارزیابی ادارات شهرستان در یک ماه گذشته به صورت یک کار جهادی در شهرستان سوادکوه شروع شد که نتیجه خروجی آن برگزاری این همایش بود. گزارش های دریافتی از اداره ها از روابط عمومی ها با ارتباط با فرمانداری به عنوان سندی است که به استانداری اطلاع داده خواهد شد وبرای بهره مندی آیندگان قرار می گیرد.

در خاتمه این مسئول گفت: به ۲۲٠ شاخص در روابط عمومی شهرستان سوادکوه توجه شد وممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد به هر حال کار تازه ونویی درشهرستان شکل گرفته است، اگر به اصل کار اعتقاد داشته باشیم ظرفیت خوب به نحو احسن کار خودش را پیش می برد.

  • ما تکنولوژی داریم ولی بدون رسانه و اطلاع رسانی مردم متوجه اتفاقات در کشور نمی شوند

جواد خواجه پور استاد تحلیگر مسائل سیاسی دانشگاه گفت: روابط عمومی یک مقوله بین المللی است که در دنیا به عنوان سودی است که برای دوطرف حاصل می شود. امروز نظام حکومت اسلامی دولت برمبنای روابط عمومی متکی است که تبین کند این سود تشکیلات ومخاطبین آن را که به نتایج خوب می رسد.

خواجه پور افزود: مفهوم جنگ ترکیبی اصلاحات اقتصادی است که در ایران جلو نرود ومتوقف شود مردم ندانند فلسفه ارتباطات سود دوطرفه درپی دارد.

وی با بیان اینکه اولویت در اطلاع رسانی باعث می شود ایران رشد وتوسعه بیشتری کند. ما تکنولوژی داریم ولی بدون رسانه و اطلاع رسانی مردم هرگز خبر نخواهند داشت چه اتفاقی در کشور روی می دهد.

خواجه پور با اشاره به این نکته در اقتصاد بهترین دولتها کسانی هستند که همان لحظه احساس کنند کوچکترین بازده ۱۸ماه به مرحله بازدهی وسود رسانی برسد.

این تحلیلگر درادامه فلسه وجود روابط عمومی را به آگاه سازی مردم به حقایق واقعی می داند چنانچه دشمنان بوجود می آورند که رهبری بیان می دارد فرد فرد موظف هستند مردم را آگاه کنند.


در پایان این همایش از برترین روابط عمومی شهرستان سوادکوه تقدیر به عمل آمد که به ترتیب عبارتند از اولین حکم احکام مدیر روابط عمومی شهرستان سوادکوه محمد علیزاده،علیرضا ذاکری مدیر دفتر فرمانداری ودبیر شورای روابط عمومی،علی اکبر فلاح مدیر روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی،میثم فولادی مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور
ابوالفضل ذاکری مسئول کمیته فرهنگی وتبلیغات اسلامی شورای روابط عمومی،سجاد نبوی،عمران اکبر نژاد مسئول کمیته ارزیابی وتعین شاخص های روابط عمومی،احسان ایمانی مسئول کمیته اموزش،عادل بزرگ پور مسئول وپشتیبانی روابط عمومی، فرزام ابراهه مسئول اطلاع رسانی در فضای مجازی است.

روابط عمومی برتر در شهرستان سوادکوه،مقام اول محمد علیزاده،مقام دوم علی اکبر فلاح،مقام سوم ابوالفضل ذاکری
مقام چهارم عمران اکبر نژاد،مقام پنجم احسان ایمانی،مقام ششم نورالدین رحیمی،مقام هفتم علیرضا ذاکری،مقام هشتم عطا محسنی،مقام نهم وحید متانی،مقام دهم مهر علی نجفی هستند.

خبر:سیده زینت موسوی پور

عکس:روابط عمومی