اجرای طرح‌های عمرانی مازندران اولویت بندی می‌شود
اجرای طرح‌های عمرانی مازندران اولویت بندی می‌شود
رضا علیخانی، معاون عمرانی استاندار مازندران، گفت: طرح‌های عمرانی استان مازندران جهت اجرا اولویت بندی می‌شود و برای اجرای آنها بازه زمانی تعریف خواهد شد. ‎

به گزارش ندای تجن- رضا علیخانی در نشست با مدیران دفتر فنی استانداری مازندران با بیان اینکه ماموریت و وظایف دفتر فنی استانداری مازندران سازماندهی می شود تا با ساز و کار جدید به فعالیت خود جهت پیشرفت طرح‌های عمرانی استان ادامه بدهند، اظهار کرد: با ساز و کار جدید تعریف شده، پیشرفت طرح‌های عمرانی استان مازندران مورد رصد، ارزیابی، پایش، نظارت و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی از تقسیم طرح های عمرانی مازندران به 3 بخش ویژه، اولویت 1 و اولویت 2 در استان مازندران خبر داد و افزود: طرح های ویژه به طرح های کلان و مورد انتظار استاندار و معاون عمرانی اطلاق می‌شود و به دلیل اهمیت بالا، هر 15 روز یکبار بررسی و پیگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران، طرح‌های اولویت یک را طرح‌های حساس و مهم دانست که دارای اهمیت بالای اجتماعی است و در کانون توجه قرار دارد، و یادآورشد: طرح‌های عمرانی اولویت ۲ نیز طرح‌هایی را شامل می‌شود که جاری و عادی هستند و توسط دستگاه های عمرانی پیگیری و اجرایی می‌شود.

علیخانی با اشاره به اینکه تیم مشترک معاونت عمرانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه های اجرایی به صورت جامع طرح های اولویت مهم و یک را به صورت متمرکز انجام خواهند داد، تصریح کرد: شاخص هایی برای طرح های مازندران جهت بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های استان طراحی شده است و این شاخص ها میزان پیشرفت و اهداف را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه از بُعد کمی، کیفی و اعتباری نیز با شاخص تعریف شده طرح‌های عمرانی استان بررسی می شود، خاطرنشان کرد: با طرح جدید، کارهای عمرانی مازندران به صورت‌ نظامند و با برنامه ریزی مدون و به صورت سیستماتیک اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران، از تعیین بازه زمانی جهت اجرای طرح‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: جدول آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی استان توسط دستگاه های عمرانی و اجرایی تهیه و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تطبیق داده می شود‌.

علیخانی، اجرای دقیق این طرح را نیازمند تشکیل شبکه تیم نظارتی دانست که در معاونت عمرانی استانداری شکل گرفته است و افزود: آخرین وضعیت شاخص طرح‌های عمرانی در جلسه، بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

  • منبع خبر : استانداری